• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Generator

Lvrkld

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Hylte
HBK-Nr
28284
Medlemskap
2024
Måste byta generator på min Hymer 544, Peugeot 2.5 td 1989. Anar inte hur jag skal få ut den gamla. Hur skal man kunna komma åt den muttern, som väl finns på baksidan av generatorn? Hoppas någon har gjort detta och kan hjälpa lite.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.395
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Måste byta generator på min Hymer 544, Peugeot 2.5 td 1989. Anar inte hur jag skal få ut den gamla. Hur skal man kunna komma åt den muttern, som väl finns på baksidan av generatorn? Hoppas någon har gjort detta och kan hjälpa lite.
Vad är det för fel på generatorn? Missljud, laddar inte eller något annat fel.
 

Lvrkld

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Hylte
HBK-Nr
28284
Medlemskap
2024
Har bytat alla remmar. Besværligt job men det lykkedes. Nær jag startede motoren gik generatoren ikke med, men sad fast.

Jeg løsnede remmen og generatoren var svær at dreje rundt. Troede, at jeg måske havde ødelagt lejerne i den ved at spænde remmen for hårdt.

I dag lykkedes det mig at få den ud (efter en god nats søvn).

Nu viser det sig, at den tilsyneladende snurrer fint rundt!

Formentlig har jeg tabt en eller anden lille brik ned i den, da jeg demonterede de gamle remme.

Nu må jeg undersøge om den virker inden, jeg sætter ind den igen. Jeg var ellers godt i gang med at bestille ny.

Tak for at I ville hjælpe mig!

Glömde att skriva på svenska! Ber om ursäkt.
 
Senast ändrad:
Toppen