• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaringsbox

Patrikbaldemark

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
33755
Medlemskap
2024
Vi använder inte cykelstället på vår Hobby 650 Exclusive och önskar montera en box för förvaring av utemöbler mm. Någon som har någon idé? Med vänlig hälsning, Patrik
 

Bilagor

  • 8C0610C9-3B2D-46C5-99E0-E0DCF75162A7.jpeg
    8C0610C9-3B2D-46C5-99E0-E0DCF75162A7.jpeg
    574,3 KB · Visningar: 12

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.862
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vi använder inte cykelstället på vår Hobby 650 Exclusive och önskar montera en box för förvaring av utemöbler mm. Någon som har någon idé? Med vänlig hälsning, Patrik
Det kan vara bra att väga sin bil. Både totalvikt och axelvikt. En box så långt bak kommer att öka Axelvikten radikalt på bakaxeln =överlast även om du ligger inom totalvikten
 

Kaktus

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2024
Det kan vara bra att väga sin bil. Både totalvikt och axelvikt. En box så långt bak kommer att öka Axelvikten radikalt på bakaxeln =överlast även om du ligger inom totalvikten
Jag håller absolut med om att det är nödvändigt att ha koll på totalvikt och axelvikt, men det är inte "värre" med boxen än att ha cyklar på stället.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.862
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag håller absolut med om att det är nödvändigt att ha koll på totalvikt och axelvikt, men det är inte "värre" med boxen än att ha cyklar på stället.
Vid en vägning på kontrollplats tar polisen ingen hänsyn vad som hänger därbak. Är axelvikt överskriden är det böter för övervikt
 

Kaktus

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2024
Vid en vägning på kontrollplats tar polisen ingen hänsyn vad som hänger därbak. Är axelvikt överskriden är det böter för övervikt
Absolut! Jag menade bara att en box inte gör det värre än om man har cyklar på stället. Cykelstället är konstrerat för en viss vikt och får inte överskridas oavsett vad det används till. Vanligtvis 50-60 kg.
 
Toppen