• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diskmaskin i husbilen?

Beelzebus

HBK Intresserad
Inlägg
39
Kommun
Gotland
Hej vi har nu skaffat en mini Diskmaskin till vår gamla husbil och är jätte nöjda med den!
Men det visade sej att det piper och tjuter om den när vi kör, då den förmodligen har ett nivå larm eller något om det skulle luta för mycket.
Diskmaskinen är av märket DaanTech - Bob.

Är det någon som har råkat ut för samma bekymmer och hur löste ni det? Vi har funderat på att evt sätta en brytare bara till diskmaskinen i värsta fall.
Tipsa gärna om ni har en liten modell av diskmaskin ni är nöjda med i er husbil. =)

Här är videon på hur vi installerade den om nån vill se hur liten den är, och hur vi tänkte kring att ha en diskmaskin i husbilen.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.138
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej vi har nu skaffat en mini Diskmaskin till vår gamla husbil och är jätte nöjda med den!
Men det visade sej att det piper och tjuter om den när vi kör, då den förmodligen har ett nivå larm eller något om det skulle luta för mycket.
Diskmaskinen är av märket DaanTech - Bob.

Är det någon som har råkat ut för samma bekymmer och hur löste ni det? Vi har funderat på att evt sätta en brytare bara till diskmaskinen i värsta fall.
Tipsa gärna om ni har en liten modell av diskmaskin ni är nöjda med i er husbil. =)

Här är videon på hur vi installerade den om nån vill se hur liten den är, och hur vi tänkte kring att ha en diskmaskin i husbilen.
Du får nog koppla från den under körning,det är inte många som har sådan lyx som diskmaskin i sina husbilar, därav bristen på svar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.991
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hej vi har nu skaffat en mini Diskmaskin till vår gamla husbil och är jätte nöjda med den!
Men det visade sej att det piper och tjuter om den när vi kör, då den förmodligen har ett nivå larm eller något om det skulle luta för mycket.
Diskmaskinen är av märket DaanTech - Bob.

Är det någon som har råkat ut för samma bekymmer och hur löste ni det? Vi har funderat på att evt sätta en brytare bara till diskmaskinen i värsta fall.
Tipsa gärna om ni har en liten modell av diskmaskin ni är nöjda med i er husbil. =)

Här är videon på hur vi installerade den om nån vill se hur liten den är, och hur vi tänkte kring att ha en diskmaskin i husbilen.

Inte mycket till hjälp,
men jag har en Dometic diskmaskin, men den är inte kopplad via inverter.
Kan köra den via mitt inbyggda Dometic elverk, men har inte testat det under färd (ännu).
 
Toppen