• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AL-KO HY4

LeifFlygare

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Lomma
HBK-Nr
21638
Medlemskap
2024
Funderar på att eftermontera stödben på vår nya bil, Carthago på Mercedes. Alko hy4 verkar vara ett alternativ, dyrt som bara den men kanske är det värt det. Någon som har erfarenhet av detta system? Funktion? blir bilen stabil i sidled? monterat av vem? annat bra att veta?
Tacksam för svar/råd
-Leif
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.121
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Funderar på att eftermontera stödben på vår nya bil, Carthago på Mercedes. Alko hy4 verkar vara ett alternativ, dyrt som bara den men kanske är det värt det. Någon som har erfarenhet av detta system? Funktion? blir bilen stabil i sidled? monterat av vem? annat bra att veta?
Tacksam för svar/råd
-Leif
Jag valde EP,fungerar bra,servicenätet för Alko är begränsat i Sverige, träffade en som hade problem med sitt Alko tillslut fick han ringa en EP verkstad eftersom ingen annan ville ta sig an systemet.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.012
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Jag valde EP,fungerar bra,servicenätet för Alko är begränsat i Sverige, träffade en som hade problem med sitt Alko tillslut fick han ringa en EP verkstad eftersom ingen annan ville ta sig an systemet.
E&P ägs av ALKO sen några år tillbaka, kanske samarbetar varumärkena?

Hejs
Claes 105
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Hade EP i Kaben med AL-KO och nu HPC i vår Nordic med MB-chassi. Jag upplever systemen som likvärdiga. Fördelen med HPC är att den är mycket enklare att manövrera manuellt ifall det elektriska fallerar.
 
Toppen