Johan Smedman
FD HBK Medlem
Som många andra har jag haft problem med att fläktmotståndet gått sönder vilket resulterat i att fläkten endast kan köras på full effekt (läge 4). Detta började i fjol och efter byte av två motstånd så lurade mekanikern ut att själva fläkten gick trögt och genererade värme vilket gjorde att motståndet gick sönder. Fläkten är nu bytt och motståndet håller.
Men det var inte nog med detta... Ibland kom det en vit, luktfri "dimma" ur inblåsen på instrumentpanelen. Jag är nu i Norge på semester med temperaturer runt 30 grader och nu har "dimman" kommit tillbaka. Skillnaden mot i fjol är att nu fungerar fläkten som den ska.
Är det någon av er som upplevt något liknande? Kan det vara kondensvatten som droppar på något varmt och skapar denna dimma/rök?
Men det var inte nog med detta... Ibland kom det en vit, luktfri "dimma" ur inblåsen på instrumentpanelen. Jag är nu i Norge på semester med temperaturer runt 30 grader och nu har "dimman" kommit tillbaka. Skillnaden mot i fjol är att nu fungerar fläkten som den ska.
Är det någon av er som upplevt något liknande? Kan det vara kondensvatten som droppar på något varmt och skapar denna dimma/rök?