• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Zip filer

F

F.d. 25168

Guest
Hej alle kloge HBK'er :)

Hvordan er det möjligt, at nogle kan downloade dom ZIP filer jeg har lagt ind under poi til gps, uden problemer.

Andre kan inta udpakke dom ( corrupt file ) ?????

Jeg kan selv downloade och extragerer dom uten problemer :)

Nogle der kan hjälpe dom der får felmedellande, eller gör jeg fel ???
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Zip filer

Endast en teori - http protokollen kan miste en pakke om forbindelsen er treg. Sitter du med sterk og god forbindelse er det aldri problemer, sitter du med en GPRS på din 3G så har du nesten alltid problemer. Mest synlig er dette med bilder som det kommer bare en halvpart av før overføringen er avsluttet uten feilmelding, et annet eksempel er sider som mister redigeringen. Problemet blir ikke mindre ved at zip-filene dine er store og gir rom for flere feilpunkter. Selv orker jeg ikke forsøke å laste ned større saker når forbindelsen er dårlig.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Zip filer

Ett litet tips på vägen Carnival, nu har jag inte kollat aktuella filer som problemet gäller men, ta för vana att skriva in storleken på dina filer efter varje fil, skriv ex.
poifilen.zip (358kb) och lägg till som förklaring til de som laddar hem dina filer att, stämmer inte storleken i kb ladda hem på nytt, ett par kilo är sällan nån fara, men handlar det om 50-100kb behövs en ny download, värt att försöka?

Vad använder du för typ av komprimeringsprogram? Den inbyggd i Windows, Winzip eller WinRar??
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Zip filer

Den må väre indbygget Vista og W7, den vil jeg vil komprimerer, afmärker jeg - högreklikker - send - som komprimeret fil- gemmes i opload map på datoren, det er denne metode jeg har brugt nu i flere år, uden problemer.

Fil störrelsen står ved download link her i forum :)

Kan det väre, at imens jeg redigerer mine indläg ( opload af filerne tager jo sammenlagt 5-6 timer ) at dom der downloader i den tid får korrupte filer, selv om de gamle ikke er slette för de nye er oplagt ???
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Zip filer

Den må väre indbygget Vista og W7, den vil jeg vil komprimerer, afmärker jeg - högreklikker - send - som komprimeret fil- gemmes i opload map på datoren, det er denne metode jeg har brugt nu i flere år, uden problemer.

Fil störrelsen står ved download link her i forum :)

Kan det väre, at imens jeg redigerer mine indläg ( opload af filerne tager jo sammenlagt 5-6 timer ) at dom der downloader i den tid får korrupte filer, selv om de gamle ikke er slette för de nye er oplagt ???

Jag tror du har svarat helt rätt på din egen fråga, mest sannolika förklaringen. Döp dina filer med stigande siffra efter, uppladda och sedan raderar du del äldre filen när du är klar, hoppas det funkar så.
 

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: Zip filer

Hei!
Tror problemet ligger et helt annet sted. Har akkurat forsøkt å laste ned og pakke ut fila "Egne poi"som jo ikke er spesielt stor. (har prøvd dette mange ganger de siste dagene).
Til tross for at den har størrelse over 7 Mb, kommer det opp melding om at den komprimerte mappen er tom. Får litt andre meldinger fra de andre filene,så vidt jeg husker. Har aldri hatt problemer med nedlastinger tidligere, men jeg skal gå inn på routeren og sjekke om det er noen instillinger der........
Ha en fortsatt god dag, og til alle nordmenn: Sjekk at nationaldrakten er klar!!!:D:D:D
Hilsen Kangas
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Zip filer

Hej Kangas, får väl göra så under dagen att jag går in och hämtar hem några av Carnivals filer för ett internt test.
Inte på något sätt så att jag försöker utropa mig till "Expert på området" men jag har sett ett och annat knepigt i mina dagar, och för det mesta går allt att lösa till det bättre.
Det vore ju synd, efter allt arbete som Carnival lägger på dessa filer, om det skall stupa på nåt så banalt som komprimeringen.

Win7 på jobbet och XP Pro hemma, så det går att testa från mer än ett håll.

PS. Det blir mycket knätofs immorron. DS :)
 

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: Zip filer

Hei, igjen!
Har nå lasta ned "Egna Poi" via min mobiltelefon, altså frakoplet nettet i huset.
3 ganger, samme resultat hver gang. Fungerer ikke :wideeyed:
mvh Kangas
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Zip filer

Hej Carnival och andra,
detta är inget definitivt svar, men över denna nivå fixar inte jag med mina kunskaper till
en bättre lösning:
Först har jag laddat ner filen hemma via mobilt bredband som för dagen var ovanligt pigg, 5,36 megabit är ovanligt, efter tredje eller fjärde försöket fick jag en fil som stämmer i storlek. Försökte öppna med windows inbyggda uppackning. Bara varningar.

Sedan nerladdning på jobbet dagen därpå, lyckades vid första försöket.

Bägge går att öppna på jobbet där jag har WinRar att packa upp med, gamla Lappen hemma är jätte trött XP, jobbet Win7, kan inte ge nån hint om vad som är fel. Men nu har jag försökt.
 

Bilagor

  • fel2.gif
    fel2.gif
    16,4 KB · Visningar: 112
  • hastighet1.gif
    hastighet1.gif
    32,5 KB · Visningar: 112
  • pois-2.jpg
    pois-2.jpg
    23,8 KB · Visningar: 4
Toppen