• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

YachtSafe?

Eva o LO

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Växjö
HBK-Nr
20636
Medlemskap
2024
Jag tackar för länken till Marinaguiden. Ström drar som sagt alla system men där har vi solcell så det räcker. Har läst och det verkar få bra recensioner men det lär kosta 8 000 och mer, så frågan är om det är värt den investeringen?? Och alternativ?
 
F

F.d. 53814

Guest
Jag kan inget om larmet du frågar efter men jag har själv Geosafe och det fungerar utmärkt. Varken bilen eller båten är stulna, och då är det inte ens installerat i båten ännu ;-)
Men för ca 700:- plus vad man nu vill ha för givare till så är det svårt att hitta bättre med GSM-funktion.
Jag har endast dörrbrytare anslutet till larmet samt Geofence ifall någon kör iväg med bilen.
Men du kan ha både NO och NC-givare anslutet och även relä.
Manual här
www.geosafe.se/manual_swe.pdf
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag hade det larmet i min förra bil, en Globecar. Fick det installerat i Kylinge. Fungerade rätt bra. Problemet var att det ibland körde igång utan anledning. Fick förklarat att det berodde på att det tappat kontakt. Sen fick jag även problem med falsklarm från en sensor på en dörr. Tydligen hade den flyttat sig något och larmade som om dörren inte var stängd.
 
Toppen