• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Xperience-plattan i Pilot går inte att starta

Inlägg
2
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
26482
Medlemskap
2024
Xperience-plattan är i viloläge och går inte att starta igen genom att trycka på den. Det har hänt flera gånger och rätt som det är kommer den igång igen. Är det någon som upplevt samma problem?
 

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Hej och välkommen till husbilsklubben!

Har en Pilote årgång 2022 så det är inte säkert att det är samma bersion men vi har inte upplevt det, antar att ni testat att bryta strömmen via huvudströmbrytaren vid dörren en längre stund? Har läst att andra kunnat ansluta en mus till enheten via USB men som såklart kräver att ni kan komma åt baksidan - osäkert om det får igång den men om inget annat hjälper så kan det kanske vara värt ett försök..
 
Inlägg
2
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
26482
Medlemskap
2024
Tack för ditt svar. Jag läste i instruktionsboken att det var någon omkoppling mellan 12 V och 230 så jag drog ur 230 sladden och provade att starta den och då fungerar den. Jag satte tillbaka 230 sladden och den fungerar fortfarande. Får se hur länge. Det är mycket konstigt.
 

Tomada55

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Västervik
HBK-Nr
33377
Medlemskap
2024
Xperience-plattan är i viloläge och går inte att starta igen genom att trycka på den. Det har hänt flera gånger och rätt som det är kommer den igång igen. Är det någon som upplevt samma problem i vår bil startar plattan när bilen startas . När vi är parkerad håller man in startknappen i några sekunder . Men inte samma samma som ert bekymmer.
 
Toppen