• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Skulle tro rotering av skjermen ligger i driveren, i øvrigt bra spec på en billig PC.

Selv måtte jeg bytte PC for en tid siden, valgte da en Acer Iconia W700 med full HD skjerm og SSD disk. Litt uvant å bruke pekeskjerm, men det varte ikke lenge. Kan benyttes som tablett (eller Pad) uten tastaturet som sitter i coveret, men det er mer behaglig å sitte med den 1 kg tunge saken på kneet og taste på et fysisk tatatur.

Setter og pris på knappen på kanten av skjermen som låser rotasjonen :D autorotasjone er ok noen ganger, men ikke alltid.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Titta prisen på Aldi
och nu ElGiganten till endast 1999,- dkr :yes:
11,6 tumms med 4 GB RAM och 500 GB harddisk !

Men tangentbordet är fast med skjemen som vanlig laptop.
Tack og lov för jag.

Jämfört med andra bärbara datorer med Windows 8 - "Wo liegt der Hund begraben ?"
- är det bara en jävel som ingen begriper nyttan av?
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Hvilken bærbar til 1999 ? Tittet inn på webben til elgiganten.dk og fant ingen så billig.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Det som normalt trekker opp prisen på bærbare pc-er er skjermens oppløsning og lett kompakt konstruksjon. Et lite tillegg for touch skjerm, men det er i ferd med å forsvinne.

Ikke vanskelig å finne billige 15 - 16 tommers laptopper på over 2 kg.

Men generellelt er det mye å spare på å velge et produkt som har vært på markedet 6 til 12 mnd - rett før den nye modellen kommer med bedre data.
Jeg betalte ikke 5000 SEK for min W700, det kommer en ny variant med større SSD som overtar prisen på 9000 SEK :D
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Aldi modellen vil jag inta anbefale.
För liten, min mening, 2 GB RAM för ett 64 bit system - hmmm - langsam.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Enig Bredo og minne er billig i dag så hvorfor sparer de på det?
Tilbudet fra Elgiganten er meget godt - en bra modell til en ekstremt bra pris.
Du lurte på hvor hunden var begravet - regner med at det kommer en ny V-serie med litt bedre data til gammel pris. Den prisen du kan kjøpe til er enten supsidiert av elgiganten eller en parti-deal med Acer, helst det siste - og det jeg tenkte på når jeg sa en 6 til 12 mnd gammel modell. V5 er omlag ett halv år gammel, tid for en ny modell.

Løp og kjøp - billigere blir det ikke for en fullspec laptop i 1,2 kg klassen.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Knut
Redan jag har en Acer Aspire One med win 7 (nöjd) och inta pekskärm - ellers likedan Acer Aspire V 5.

Jag fördrar alltid at ha to laptops och den gamla 10 tumms Medion Akoya med XP 1 GB RAM kan gå på pension.
½ minut för ett nya Google maps screen.:oops:

En liten fundering: det har hänt undertiden att Acer'en har gåt' ner till roten, när jag bytte enheter på hubben.
Det har inte hänt för Medion Akoya XP, Lenovo 7, IBM XP etc.
Har du / någon haft erfarenhet ?
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

har ikke oppdaget noe ennå, men har ikke brukt usb-hub heller.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Aha - da liegt der Hund begraben ;)

En mycket bra erbjudande - jag trodde - men Aceren var utrustad med en kombination (klon) av AMD-processor och ett grafikkort och det fick sådana till följd, att bilden inte kunde roteras m.m.
Jag försökte en annan Acer Aspire V5 11.6 , men med Intel-processor och grafikkort - det fungerar.
Så jag väntar fortfarande på ett bra erbjudande :wink:
Fortfarande undrar vad en kombination av tangentbord och pekskärm kan användas för.:confused:
 
F

F.d. 13415

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

Har en Acer Aspiro V med pekskärm och är oerhört nöjd. Fungerar perfekt. hela datoranvändandet blir mycket smidigare och snabbare.

Nu jobbar jag även en del när jag är på resa i Husbilen och har behov av hela office-paketet men framför allt ett riktigt tangentbord. En jobbdator.

I bilen trådlöst nätverk som får sin ström från en inbyggd USB-kontakt (Eura Integra) och därmed 4G där sådant finns.

När Windows 8 kom ut trodde jag först det var ett skämt då man inte kunde peka på skärmen. Det var uppenbart att man skulle peka. När sen pekskärmarna kom blev Windows 8 precis så bra som det skulle vara/ser ut.

Har även Apple så klart. En padda till frun med ios 7 och var sin iphone. Skall köpa apple TV och har därför installerat en inverter för strömförsörjning.

Var inne en sväng i en Teliaaffär och såg nya mobilerna med Windows 8. Dom är bra! Närmar sig Apple med stormsteg! Även om de riktigt fanatiska apple-användarna (min bror till exempel) inte tycker det. Nokias nya än kanon. Här gjorde säkert Micosoft en riktigt bra affär och finnarna drog det kortaste strået.

Tänk så prisvärt allting är idag! Minns gärna vad er första stationära dator kostade! Och vad man kunde göra med den dumma burken.

Nu har vi Spotify, TV, lokal- och kvällstidning, webmail, bild- och filmhantering, bankkontor, Skype, Netflix, GPS, POI och allt annat på armlängs avstånd på vägar, på ställplatser och på campingar! Vad månde komma? Det finns ju inget mer att önska. Eller?

Jo, att telefonbolagen av EU tvingas ge samma pris för samtal och surf var vi än är i Europa. Det kommer. Ska vi gissa inom ett år???
 
F

F.d. 53227

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

riktigt fanatiska apple-användarna (min bror till exempel) och Knarrevik !
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm ?

En lång tid har gått och personangrepp har avtagit - hoppas jag.:) - oavsett vem det går utöver.
Så jag försöker att återuppta tråden.
Aldi i Danmark kommer nästa vecka med en laptop och tablet som kan användas på två sätt.
ALDI Danmark - 11,6″ multimode touch-notebook
MD99333 - Hybrid bærbar med flot skærm og meget lang batterilevetid - Alt om DATA - Download, test, antivirus, netværk
MEDION® AKOYA® P2212T (MD 99333)

Då kan jag se poängen - Windows 8 på bärbar dator med tangentbord och pekskärm.
Men jag saknar en kontakt för nätverkskabel för bra och säker start konfiguration.
Det verkar finnas många kombinationer.
Jag vill köpa den och vidarebefordra informationer som evt. kan omfatta denna typ av laptops.
Vi får se.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen