• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 7 streck i bilden

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Min pappa fick en ny dator igår. Nu har han fått ett svart streck i skärmen. Från början var sträcket 3 cm nu 17 cm ej rakt sträck. Virus ? Vad ladda ner för att fixa problemet. Andra idéer.
 
Senast ändrad:

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Windows 7

Om det är fel på grafikkortet så kan man få en del konstiga fenomen på skärmen. En bild på strecket vore bra för att se exakt hur det ser ut. Finns det virusprogram så kör en sökning av hela datorn.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Windows 7

Virus är nog ganska uteslutet...
Däremot kan det vara fel på skärm eller grafikkort.


Kolla också på kontakterna, är det en stationär dator med DVI-kontakt, kan man tvinga i kontakten så att något av stiften böjs. Det kan orsaka en del konstiga effekter.

//Stefan
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Windows 7

Tack för svaren. Datorn är ny , skärmen gammal. Jag monterade upp den i måndags då fungerade allt. har en bit att köra och vill lösa problemet på distans. Fler förslag?????
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Windows 7

Inte fler men vill understryka att kablarna måste vara ordentligt fastskruvade annars blir det ett liknande fel. Starta om datorn efter kontroll/fastsättning.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Windows 7 streck i bilden

Facit : Det var fel på skärmen. Ny skärm inköpt och monterad.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Windows 7 streck i bilden

I unga år (typ 10-12 år) lärde jag mig att absolut inte skruva fast skärmkontakterna, eftersom det är tji helvete att få loss sen. Enda gången jag har gjort det efter det är när jag har varit på Dreamhack. Det är nämligen alltid nån som springer och drar ur skärmkontakten annars.. Alternativt om jag tvingas dra en kabel sträckt (kör tre skärmar just nu, och den bortersta är precis lite för kort), då skruvar jag i den bortre skruven lite lätt för att inte kontakten ska hoppa ur om man råkar stöta till den.
 
Toppen