• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 10

F

F.d. 53267

Guest
Fick ett meddelande om att uppgradera till Windows 10 gratis
så nu har jag bokat och väntar med spänning på ett
meddelande om att jag kan ladda ner den färdiga versionen.
Jag har f.n. Windows 7.
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Har fått samma meddelande. Men varför är det gratis? Har inte vågat bestämma mig ännu. Kan det vara ngt djävulskap?
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Äger man Windows 7, Windows 8 eller Windows Phone 8 kan man uppgradera till Windows 10 gratis under det nya operativsystemets första år.

Kampanjen avslutas när operativsystemet (Windows 10) fyller ett år :msn_cake:
 

jan-olof

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6186
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Hej var inne på mickrosofts hemsida där står det att windows släpps
i Augusti
Mvh Janne
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Windows 10

Under första året testas versionen och de som ställer upp på detta och uppdaterar ofta får versionen gratis.

Jag väntar ett år tills ni har hittat alla fel. (Jag är en slö pensionär)
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Windows 10

Har fått samma meddelande. Men varför är det gratis? Har inte vågat bestämma mig ännu. Kan det vara ngt djävulskap?

Helt enkelt för att Microsoft inte dominerar så som förr längre, så de kan inte ta betalt för det (konkurrenterna skickar med OS och uppdateringar på köpet). Särskilt inte då de absolut snabbt vill ha många nya användare då Windows 8 floppade.

Idag är det ju dessutom på appförsäljning som de stora pengarna ligger.

//Stefan
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 10

Har kjørt win10 siden i januar, noen mellomversjoner har hatt problemer, men de som er på slow update merker ikke dette. Siste utgave build 10130 er siste med store endringer videre blir det feilretting og tuning frem til slippet i august. Just 10130 er ikke på slow, min pc ble syk av den - mulig jeg må legge inn 10074 om den ikke retter seg selv med en ny build.

For brukere med mus og tastatur er den langt bedte enn 8 og 8.1, det samme gjelder og for bruk med touch skjerm. Det finnes nå en lett tilgjengelig bryter mellom disse modi - ikke som før hvor de prøvde å fungere på begge platformer på automatikk.

Men jeg vil anbefale de fleste til å vente på releasen, testfasen er alltid med en risiko for problemer.

Nå bruker jeg mobilen til det meste mens jeg venter på en oppdatering i fast update, våkner ikke pcen til liv i løpet av noen dager blir det en downgrade til siste fra slow upgrade som vi har på en iso fil.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Största anledningen till att det blir gratis är som skrevs dels att 8 floppade. Men nu vill Microsoft ha W10 till alla plattformar. Dvs Pc, tablets, smartphone etc. Tror mycket väl att dom kan lyckas och bli världsledande "igen" genom att dela ut gratis. Asus m.fl har förinstallerat 10 på kommande plattor. Spännande utveckling följer, bra för köparna med konkurrens.
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Windows 10

Uppdatera MS ofta då blir det väl 3 ggr/dag, det suger tillräckligt som det är i dag. Jag har i det närmaste stängt av Pc'n o använder Paddan, blir det nåt nytt då blir det En Mac.
 
Toppen