• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifog - ändringar till det sämre?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Wifog - inga ändringar till det sämre!

Så här går det till
Varje påfyllning ger 5 minuter prat och 5 sms. Allt är fortfarande helt gratis, förstås. När du ringt upp dina gratisminuter så är det slut! Detsamma gäller för sms. När du har skickat 200 sms på en månad, så kan du inte skicka fler. För att fortsätta att kommunicera 100% gratis utan avbrott är det smart att istället använda smarta gratisappar - som till exempel Viber, Skype eller Whatsapp. Kolla in Gratisskolan på Wifog.com för fler tips och för att ladda ner gratisapparna direkt!

En gigabyte är tokigt mycket data!
Visste du förresten hur mycket skoj du som Wifoganvändare faktiskt får - helt gratis - för varje gigabyte du använder? En gig räcker till massor! Du kan lyssna på musik i fem timmar på mobilen, eller streama video i två timmar. Går du in på Facebook flera gånger om dagen (det gör vi)? Då kan du läsa inlägg och chatta nästan 400 gånger för 1 gigabyte. Eller besöka 350 hemsidor och beställa alla julklapparna online. För en enda gigabyte. Helt gratis. Noll kronor. Bästa julklappen till dig själv, tycker vi!


Betyder detta att data maximeras till 1 GB/månad och att man måste titta på reklam 40 ggr för att kunna ringa max 200 minuter per månad?

I så fall har ännu en virtuell operatör kastat in handduken!
Fogg, Joors och nu Wifog.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

:confused: Sämre? Jag kollade på ett av våra wigfogkonton och konstaterar att vi just nu har 120 samtalsminuter, 200 sms och 100Mb surf.
Skulle vi få siffrorna du skriver så skulle det bli en förbättring, dock vet jag inte något om hur ofta det här kortet måste laddas och skulle antalet reklamladdningar öka får jag snart reda på det eftersom jag har placerat ut wifogkorten i barnens telefoner.

Eller har jag missförstått något?

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Max 1 GB data per månad om jag fattar det rätt är en klar försämring!

Dessutom måste man se reklamen 40 ggr för att ringa 200 minuter mot ingen reklam för 120 minuter idag.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

En får håpe de nå holder reklamen utenfor månedsvolumet. Jeg så at reklamen spiste for meg nesten halvparten av totalt dataforbruk. Men det er noen uker siden jeg parkerte wifog for en lang tid :D. I lengre perioder var mesteparten av reklamen for wifog selv, så de trengte mye ny kapital for å holde på.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Var har du sett detta? Jag som kund har inte fått detta och om jag läser på deras hemsida ser jag inte att dom har ändrat några villkor?


Så här går det till
Varje påfyllning ger 5 minuter prat och 5 sms. Allt är fortfarande helt gratis, förstås. När du ringt upp dina gratisminuter så är det slut! Detsamma gäller för sms. När du har skickat 200 sms på en månad, så kan du inte skicka fler. För att fortsätta att kommunicera 100% gratis utan avbrott är det smart att istället använda smarta gratisappar - som till exempel Viber, Skype eller Whatsapp. Kolla in Gratisskolan på Wifog.com för fler tips och för att ladda ner gratisapparna direkt!

En gigabyte är tokigt mycket data!
Visste du förresten hur mycket skoj du som Wifoganvändare faktiskt får - helt gratis - för varje gigabyte du använder? En gig räcker till massor! Du kan lyssna på musik i fem timmar på mobilen, eller streama video i två timmar. Går du in på Facebook flera gånger om dagen (det gör vi)? Då kan du läsa inlägg och chatta nästan 400 gånger för 1 gigabyte. Eller besöka 350 hemsidor och beställa alla julklapparna online. För en enda gigabyte. Helt gratis. Noll kronor. Bästa julklappen till dig själv, tycker vi!


Betyder detta att data maximeras till 1 GB/månad och att man måste titta på reklam 40 ggr för att kunna ringa max 200 minuter per månad?

I så fall har ännu en virtuell operatör kastat in handduken!
Fogg, Joors och nu Wifog.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Det mailet har inte jag fått än iaf men det kanske kommer. Konstigt att dom inte ändrat på hemsidan bara
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

I Wifogs senaste reklam nämner man fortfarande obegränsad surf.
Kanske finns det hopp ändå?
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Numera är det enbart 1 reklamsnutt, tidigare var det 3, så lyhördhet finns.
 

Asaf o Anita

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Kolla här:
SÃ¥ funkar det | Wifog

Mobilsurf

Surfa obegränsat och titta på reklam med jämna mellanrum för att fylla på din surfkvot. Genomsnittsanvändaren tittar på ungefär 2-5 minuter reklamfilm per dag. Surfar du väldigt mycket, till exempel tittar på HD-film, blir det mer.

Prat och sms

Du får prata i 200 minuter varje månad. Helt gratis. När du fyllt på 200 gratisminuter så är det slut! Detsamma gäller för sms. När du har skickat 200 sms på en månad, så kan du inte skicka fler. För att fortsätta och kommunicera gratis (du får ju massor med gratis data fortfarande) rekommenderar vi att du använder smarta gratisappar som Viber, Skype eller Whatsapp – de fungerar toppenbra!
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Nedan mailet från Wifog i går.

Tydligt att fr.o.m. 1/12 börjar även samtalen och SMS behöva påfyllas medelst reklamtittande.:mad::mad::mad:

Se nedan:


"Hej!
Lagom till julstöket (från och med måndag 1/12) kan du fylla på med prat precis som när du fyller på med surf! Dessutom höjer vi prat-taket från 120 till 200 minuter i månaden! En flexiblare lösning som ger dig möjligheten att styra när och hur mycket du vill prata, och som ger dig bättre kontroll över dina pratminutrar.

Så här går det till
Varje påfyllning ger 5 minuter prat och 5 sms. Allt är fortfarande helt gratis, förstås. När du ringt upp dina gratisminuter så är det slut! Detsamma gäller för sms. När du har skickat 200 sms på en månad, så kan du inte skicka fler. För att fortsätta att kommunicera 100% gratis utan avbrott är det smart att istället använda smarta gratisappar - som till exempel Viber, Skype eller Whatsapp. Kolla in Gratisskolan på Wifog.com för fler tips och för att ladda ner gratisapparna direkt

En gigabyte är tokigt mycket data!
Visste du förresten hur mycket skoj du som Wifoganvändare faktiskt får - helt gratis - för varje gigabyte du använder? En gig räcker till massor! Du kan lyssna på musik i fem timmar på mobilen, eller streama video i två timmar. Går du in på Facebook flera gånger om dagen (det gör vi)? Då kan du läsa inlägg och chatta nästan 400 gånger för 1 gigabyte. Eller besöka 350 hemsidor och beställa alla julklapparna online. För en enda gigabyte. Helt gratis. Noll kronor. Bästa julklappen till dig själv, tycker vi!

Frågor på det?
Har du frågor, synpunkter, idéer eller annat kan du höra av dig till vår support eller besöka oss på Facebook.
Adventskramar från Wifog
- Nollkronorsoperatören!
 

Asaf o Anita

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

10430858_10152640186495819_232187396179353040_n.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

OK!
Då blev det inte så illa som befarat. Ingen begränsning på 1GB/månad!
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Jo, det tycker jag - kolla reklam och få fem minuter samtalstid och 5 sms :(
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - ändringar till det sämre?

Regner med at årsaken til omleggingen er de som endast benyttet telefon/sms muligheten og ikke surfet. Slik jeg leser det nye er at de som surfer mye får mer telefoni/sms enn tidligere. Legg inn wifog appen på phonen og den burde trigge reklame også for telefoni.

Liker egentlig punktet med akumulerer til maks 200.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - inga ändringar till det sämre!

Mycket gubbgnäll över nåt som är gratis :rolleyes:

Finns värre saker att reta upp sig på, tycker jag.

Gnället bestod i att vi var rädda för att datavolymen skulle sänkas från obegränsad till endast 1 GB/månad vilket hade gjort Wifog i stort sett värdelöst.

Farhågorna var ogrundade vilket 200.000 Wifoganvändare är oerhört lättade över!
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.894
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - inga ändringar till det sämre!

Gnället bestod i att vi var rädda för att datavolymen skulle sänkas från obegränsad till endast 1 GB/månad vilket hade gjort Wifog i stort sett värdelöst.

Farhågorna var ogrundade vilket 200.000 Wifoganvändare är oerhört lättade över!

Då kanske jag också ska pusta ut, jag blev aktieägare för ett tag sen. :eek:
 
Toppen