• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

wifi-kamera

L

linde

Guest
Hej, jag har köpt en Nikon S9500 med Wifi. Instruktionsboken säger nästan inget om wifi. Finns det någon som kan hjälpa mig hur jag gör med detta?
Någon med liknande kamera?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifi-kamera

De flesta WiFi-kameror brukar åtföljas av ett abonnemang på Dropbox eller någon liknande molntjänst. Min Galaxy Camera för automatiskt över bilderna när den är uppkopplad till WiFi.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: wifi-kamera

Mina tre D-link WiFi cam går till en server hos Dlink. Sen kan man nå dem via internet. Annars kan du se dem direkt om du har router, på IP-nr 128.192.0.n
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: wifi-kamera

Jag tror att du kan ansluta den till en smartphone, android eller ios om du installerat motsvarande app i mobilen. Då får du möjlighet att överföra foton mellan enheterna samt använda mobilen för att fjärrstyra kameran. Jag har en Samsung EX2F med wifi. Den har dessa funktioner samt möjlighet att överföra bilder till olika molntjänster, överföra till nätansluten dator, skicka till mail, social delning och TV Link.
 
L

linde

Guest
Sv: wifi-kamera

Tack för tipsen, det följde med en dvd kanske det klarnar när jag tittat på den (har inte dvd läsare i datorn).
 
Toppen