• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WiFi ficka hårddisk och batteribank 1TB

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: WiFi ficka hårddisk och batteribank 1TB

Den verkar riktigt smart.

Speciellt som den har både Wi-Fi, LAN och går på batteri.
Nu håller jag alltid på att trassla hemma med att föra över filmer till paddan och musik till telefonen innan jag skall ut och resa.

Med denna är det bara att snabbt fylla upp disken via LAN hemma och sen läsa/kopiera över till paddan och luren vartefter när man är ute.
Med en SSD-disk i blir det ännu trevligare.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: WiFi ficka hårddisk och batteribank 1TB

En strålande idé om man vill slippa jobbet med att starta upp en långsam dator och besväret med att hålla reda på diverse minneskort. Jag antar att filöverföring sker automatiskt.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: WiFi ficka hårddisk och batteribank 1TB

Anders, du behøver ikke at starte en laptop - hurtig eller langsom - Windows eller Mac, for at bruge en netværks harddisk eller NAS server.
Jeg glæder mig til at prøve Dovado Pro router, med mobilt 150 mbps internet, netværks harddiske 3 TB, og uden nødvendig batteriopladning.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/660889
Men det er jo lidt mere kompliceret og tuff.
Til gengæld kan det fungere døgnet rundt i min husbil hvor der er rigeligt plads til god anbringelse for 4G og WiFi antenner - mere end i en ficka :D
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen