• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Weidars husbilar

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Weidars husbilar

Hmmmm!
Å vi som hade beställt en 2009:a av honom.
Någon som vet vad som händer med detta? Faller köpet?
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Weidars husbilar

Hej Maja o Stefan, ni har väl inte lämnat er gamla bil ännu? Mvh. Olle.
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Weidars husbilar

Nej då! Och tur är väl det.
Jag fick tag på Weidar igår, och han sade att, vi får troligtvis vår bil trots allt. Vi får väl se vad som händer. Enl. kontraktet så skall min nuvarande bil bytas in.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Weidars husbilar

Hej. Förhoppningsvis kanske en rekonstruktion är på gång, vi hämtade vår nya för en månad sedan.Mvh. o en önskan om en GOD JUL o ETT GOTT NYTT ÅR till er och alla andra HBKare.SE.
 
F

F.d. 17595

Guest
Sv: Weidars husbilar

Hej, kontakta CBI i Svedala efter helgerna och prata med Lasse
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Weidars husbilar

Hej

Någon som vet något nytt om Weidars i Kalmar?
Vi hämtade vår nya bil där i april 2008 och har en hel del garanti och annat kvar.

Dessutom kände vi oss ju så väl bemötta där..........
Nära ligger det också..........

(Kunde ju självklart ringa till Bosse själv, men det är kanske någon som vet och fler som undrar.............)

MVH
Karianne
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Weidars husbilar

Bolaget är i konkurs och konkursförvaltaren driver inte det vidare. Jag hade ju en bil beställd, menn den kommer inte att levereras. Och köpa den från Svedala eller Hol skulle kosta mig 100.000:- mer.
Så det får bli att ha kvar den "gamla" 06:an.
mvh Stefan
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Weidars husbilar

Maja & Stefan!
Jag var också och tittade på en Mc Louis Tandy hos Weidars i Kalmar i November -08, fick med mej en offert hem med mycket lockande prisbild, dels ett köp utan inbyte och ett vid inbyte av vår gamla bil. Båda var mycket lockande.
När jag strax efter jul ringde CBI, och även besökte Hol, visade det sig att de båda ville ha drygt 100 tkr mer för samma bil och utrustning, vad det gäller inbytesbilen var den ena firman inte intresserade, och den andra värderade den till ca 30 tkr mindre än Weidars...hmmm // Tommy
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Weidars husbilar

Vad jag blir ledsen för er skull, men glad för min egen del. Vi hann med att hämta ut vår nya 14 dagar innan konkursen. Vi har tydligen"tjänat" en del på att rega den på det gamla året. Mvh. Olle.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Weidars husbilar

Maja & Stefan!
Jag var också och tittade på en Mc Louis Tandy hos Weidars i Kalmar i November -08, fick med mej en offert hem med mycket lockande prisbild, dels ett köp utan inbyte och ett vid inbyte av vår gamla bil. Båda var mycket lockande.
När jag strax efter jul ringde CBI, och även besökte Hol, visade det sig att de båda ville ha drygt 100 tkr mer för samma bil och utrustning, vad det gäller inbytesbilen var den ena firman inte intresserade, och den andra värderade den till ca 30 tkr mindre än Weidars...hmmm // Tommy

Kanske detta är orsaken till konkursen????????
Ove.G
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Weidars husbilar

Hej på Er igen!

Nu drabbades vi ju inte på något sätt, mer än att jag fått med mej en lockande offert hem. Men efter mitt besök hos Weidars i novemer fick jag en indikation om vad vår gamla husbil kunde vara värd, så jag annonserade ut den på Blocket med god prutmån i åtanke, och fick den såld efter 3 dagar till begärt pris, då kände jag mej nöjd.:)

Och då var det bara ut och ta del av dom olika erbjudanden som kom i början av året, kanske på grund av lågkonjunktur, stora lager m.m. Och fastnade för en Pilote, lagom inkörd och där den största värdeminskningen har skett, den uppfyller alla kriterier som vi satt upp för vår nästa husbil vad det gäller storlek, utrustning och liknande, då blir man än mer nöjd.:)

När man tänker efter så kändes det som att Weidars ville ha till stånd en affär till varge pris.

Hoppas vi syns!!!

//Tommy
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Weidars husbilar

Ove.G Det ligger säkert mycket i det du säger. Men jag är inte "bitter".Olle.
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Weidars husbilar

Hej

Ang. prisskillnader mellan Weidars och CBI..........

Vi får inte glömma att det hände en hel del med kursen på EUR mellan November och Januari........... Och kanske även förväntad tid innan inbytesbilen kunde säljas. (Lagerhållningskostnad)
Räntan gick ner under perioden.

Även om dom svenska förhandlarna skulle köpa in bilarna i Danska kronor (där den Skandinaviska generalimportören ligger) så är den Danska kronan direkt kopplad till EUR-kursen, så det blir i så fall samma effekt.

Synd att Weidars inte finns kvar längre..........:(

MVH
Karianne
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Weidars husbilar

Maja & Stefan!
Jag var också och tittade på en Mc Louis Tandy hos Weidars i Kalmar i November -08, fick med mej en offert hem med mycket lockande prisbild, dels ett köp utan inbyte och ett vid inbyte av vår gamla bil. Båda var mycket lockande.
När jag strax efter jul ringde CBI, och även besökte Hol, visade det sig att de båda ville ha drygt 100 tkr mer för samma bil och utrustning, vad det gäller inbytesbilen var den ena firman inte intresserade, och den andra värderade den till ca 30 tkr mindre än Weidars...hmmm // Tommy

Hej Tommy!
Ja det var precis samma för mig. Det var väl därför det gick som det gjorde med stackars Bosse.
mvh Stefan
 
Toppen