• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WebRTC... vad är nu det ?

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Vad fasen betyder WebRTC ? jo det är en öppen källkod (tack Google) för det.
Bostäverna rtc i webrtc står för real-time communication, kommunikation i realtid.
Gör att man kommer att kunna tillhandahålla röstsamtal, videosamtal och fildelning i realtid direkt i webbläsaren, utan att man skall behöva installera särskilda insticksprogram.

Stöds idag av Chrome och Firefox webbläsare.

https://blog.mozilla.org/blog/2013/...p-with-new-firefox-for-android-compatibility/

Länk till video om WebRTC

Real-time communication with WebRTC: Google I/O 2013 - YouTube

Mer info:
Utvecklare kör webrtc på Ericssons plattform

När.. inte om... den plattformen kommer i funktion så kan Skype och allt vad de heter få kasta in handduken...
telefon-opereatörena som idag skär guld på vår bekostnad kommer att pressas hårt...riktigt hårt...röksignalerna kommer att bli billiga.

Bosse
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: WebRTC... vad är nu det ?

Där håller jag nog inte med dej. Hur har de löst inkommande samtal om man inte har webbläsaren igång…?
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: WebRTC... vad är nu det ?

Utvecklingen går fort inom det här området...
nu ser man möjligheter på det mobila området, telefonin kommer att fungera lika som idag med inkommande och utgående samtal fast billigare=gratis och lika över alla android-plattformar.
Så se upp med att köpa låsta telefoner :)

När Skype kom så var många skeptiska ända tills man sålde bolaget för ca 54 miljarder...

Ser du in i framtiden så kommer du hålla med mig.

Tänk inte idag fungerar det så här...

Bosse
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: WebRTC... vad är nu det ?

Om en ser på noe annet som Google just har released starten på Chrome standalone apps. Disse er som skreddersydde for webrtc og andre bakgrunnstjenester, og er platform nøytrale. Standard protokoller er bra, det som var Skype sin store fordel var peer to peer og bruk av klienter som relay servere.
 
Toppen