• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WD My Cloud

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Är det fler som provar detta privata moln?

Jag har problem att få igång Säkerhetskopieringen, som ska utföras av tilläggsprogrammet SmartWare.

Kan banne mej inte förstå vilket Användarnamn och Lösenord jag skall använda. Trodde att det var samma som till My Cloud, men ICKE!

Klickar man på "Infoknappen" så dyker följande "Hjälp" upp:


Nå säkra resurser
Ditt val konfigureras som en privat resurs på en nätverksansluten enhet och du måste ange dina inloggningsreferenser för att kunna fortsätta.
Nå den valda resursen:
  1. Skriv det användarnamn som associeras med den privata resursen i rutan Användarnamn.
  2. Skriv det lösenord som associeras med den privata resursen i rutan Lösenord.
  3. Klicka på OK.
Men blir banne mej inte klokare för det!




Kåre
 

Bilagor

  • SmartWare.JPG
    SmartWare.JPG
    42,7 KB · Visningar: 2

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: WD My Cloud

Jag känner inte alls till programmet, men skulle tolka det som att det är uppgifter som krävs för den plats där du ska spara din backup. Så var ska den läggas?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: WD My Cloud

Tipper det er et problem med windows domain namn, ser programmet bruker WORKGROUP - dette var standard opp til WinXP. Se om dette er noe en kan konfigurere på My Cloud - eller hva den hevder er namnet.

Bakveien er å benytte \\WDMyCloud\användarnamn i namnefeltet - på denne måten tvinger en bruk av intern pålogging i boksen.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: WD My Cloud

Tack för synpunkterna!

I väntan på svar från supporten gör jag BackUp´en med SmartWare till en offentlig resurs, då kan jag börja med BackUp´en. Det har ingen betydelse så länge jag INTE delat ut något.

Problemet återuppstår jag bockar bort den som en offentlig resurs.

Får se om jag kan få någon hjälp i början av veckan.


Hälsar
Kåre
 
Toppen