• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

wc i bostad.

F

F.d. 29801

Guest
Hej!
Undrar om någon har tips på hur man undviker lukt från wc i bostad, när man lämnar bostaden under lång tid. I vårat fall upp till 3 månader, har ingen som kan spola toaletten då och då. Efter
som vattnet i toaletten avdunstar.
Roland. :msn_weird:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: wc i bostad.

Du kan hälla en billig neutral matolja i avloppen, spola först med rikligt med vatten och häll 1-2 dl i toastol och golvbrunn, och hälften i diskho och tvättställ. Detta är inte hundraprocentigt, och kan försvinna om du skulle få baksug i avloppet, i övrigt varar det ca 1-2 månader, lite beroende på temperatur i omgivningen//Tommy

F

F.d. 53098

Guest

Hej
För oss funkar lite klorin i toaletter och avlopp
när vi är hemifrån ett tag.
/EA

I

Ice-Man

Guest

När vi renoverade/byggde ut badrummet passade jag på att köpa en WC-stol med sensorspolning (tekniknörd som man är). Om ingen har använt den på en vecka (tror jag det var) så spolar den av sig själv. WC-stolen och sensorn är av märket IFÖ.

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Eftersom jag är rörkrökare så har jag viss erfarenhet av detta, töm toan o sätt dit en trasa som täpper hålet. Då finns det säkert någon som undrar hur man tömmer en toastol, det får man ösa bort
Mvh Bernt ( rörkrökaren)

Toppen