• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vw buss eller liknande

F

F.d. 6238

Guest
Hej på Er, Vänner.
Skulle vara roligt att Ni som har något av ovanstående bil skriver lite i detta forum. Gärna Ni som kör lite "ovanliga" bilar.
Vi har deltagit på nästan alla träffar men har inte sett någon "kompis" än.

:confused::D:D:D:Dhls kurt.

F

F.d. 50005

Guest
Sv: vw buss eller liknande

Hej Kurt!
Vi har en VW Westfalia och trivs bra med den. Tyvärr har vi inte fått in någon träff i vår planering ännu, men det kommer!
:spinny:
Hälsningar
Agne

Ingegerd S

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
916
Medlemskap
2025

Hej Kurt !
Ja vi har ett i klubben mindre vanligt fordon. ( finns ett till vad jag vet)
Nissan King Cab + Easy Camper, detta blev vårt val efter många turer och funderingar där en campinginredd "folkabuss" fanns med som alternativ.
Anledningen till vårt val är att vi slipper ha 2 bilar med därtill hörande fasta kostnader, vilka har en tendens till att rusa i höjden. Vi använder bilen uteslutande som privatbil. Trots ovan sagda så umgås vi med allvarliga planer på att skaffa oss en halvintegrerad husbil framöver, rekognosering pågår.
Står även en motorcykel i garaget som måste luftas ibland.

:mcride: Mvh Janne

F

F.d. 6238

Guest

Ingegerd & Janne;

Hej har tidigare haft en mc men för tillfället utan men har tillgång till mc.
Hoppas att Ni kommer på någon träff
in the framtiden. Vi behöver Er, hls från Kurt:confused:
:wink: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :D

F

F.d. 4879

Guest

Nej tyvärr.. Hade en Mitsubishi B300 Crystal Light Roof som var helt beboerlig vílket den även användes till innan husbilen kom in i familjen..

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 673

Guest

Jag ahr visserligen ingen VW-buss eller liknande, utan en "vanlig" husbil, men vill nog ändå påstå att Skorven är betydligt närmare en Westfalia eller liknande än de monster till husbilar flertalet verkar ha! 515 cm lång och 209 cm bred har jag för mig. Enkelt inredd.

F

F.d. 24280

Guest

Hej!
Skulle tro att både jag och Asawi(om jag får säga i henes namn)kör ovanliga bilar..dom är ju nästan 20 år gammla,om man jämför med dom andra bilar i klubben:) :)

F

F.d. 11346

Guest

Hej!
Skulle tro att både jag och Asawi....

Ja men vi då.Fast vi inte har anmält som medlemmar än(men det kommer) så kan vi tala om att vi är "mot strömmen" Startade på sent 60-tal med bäddbar Volvo pv 444,sen blev det lite annat emellan Vw-buss, Hanomag, Dodge och Fiat ducato innan vi köpte en sprillans ny Hobby 600 1985 hade den i 10 år, fiaten gick som ett urverk men det som Hobby hade byggt runt fiaten var inte något att yvas över. När vi sen gjorde en "kravspecikation" när vi skulle skaffa något annat så var viktiga punkter att. Ingen framhjulsdrift för så många gånger som vi satt fast i lera o snö avskräckte.Skilt mellan förarhytt och bodel var ett absolut krav,ville inte hålla på med mattor runt hytten som i alla fall inte löste problemen .Litet och energisnålt ville vi ha,Och efter ett tag när vi letat kom vi på att en camper skulle kanske vara nåt. Det var det bästa vi har gjort ,visst trångt ,inte mycket går det att lasta in, men vilken frihet det är.

Toppen