• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Volvo

F

F.d. 53149

Guest
Kör Volvo privat och har varit stolt ägare.
Men hur känns det nu, då Volvo inte ens är
med och hjälper till att betala det svenska
vägnätet (som exempel)?

Blir lite sur, då stora vinstgivande bolag inte
orkar betala en krona i bolagsskatt (enligt
nyhetsrapporteringen).

/Mariarne

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Volvo

Hej
Bra planering heter det.
Det är väl inga utlänska LÅNGTRADARE SOM BETALA SKATT I SVERIGREN HELLER.
Det är bara vi Svensonare.
/Vidhem

F

F.d. 53141

Guest

Hej!
Redan på Per Gyllenhammars tid betalade Volvo ingen eller väldigt lite skatt i Sverige. Förmodligen för att man hade startat bolag i Belgien.
Kom ihåg inslaget på TV vilket var då mycket uppseendeväckande.
Charlie B

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Kör Volvo privat och har varit stolt ägare.
Men hur känns det nu, då Volvo inte ens är
med och hjälper till att betala det svenska
vägnätet (som exempel)?

Blir lite sur, då stora vinstgivande bolag inte
orkar betala en krona i bolagsskatt (enligt
nyhetsrapporteringen).

/Mariarne
Om, jag som privatperson säljer och gör förlust på ex Ericsonaktier, så kan jag under samma år kvitta den förlusten mot ev vinst på ex försäljning av Volvoaktier!

Så fungerar det för både oss vanliga skattebetalare för våra företag. Företag kan och får enligt gällande skatteregler sprida och utnyttja kvittning av förlusten under flera år, eftersom man ex inte kan göra både vinst och förlust under samma år!

Skattefiffel, svartarbete och allt annat likvärdigt fusk, för att undandra sig beskattning enligt befintligt/lagenligt regelverk, det tycker jag är det stora problemet!

F

F.d. 25142

Guest

Subaru bygger om sina bilar till gasbilar i Trollhättan! Köp en sån. Är inne på min sjätte Subaru. Världens bästa bil enligt mig och väldigt många andra. Har dock inte testat gasvarianten. Ännu.

Toppen