• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Volkner Performance 12 millesbil i Kista

F

F.d. 2944

Guest
Hej
Fotograferade Volkners lyxekipage på Kistamässan.
Visst är det fint och så, garage och minicooper dessutom.
MEN!
Tänk er att en i familjen sitter och läser spännande lektyr på toa, det kan ju ta sin tid, Biltemakatalogen o.s.v.
Samtidigt vill sambon ta en tripp till stranden. För att hämta badkläder i garderoben i sovrummet måste han/hon passera tvärs igenom badrummet mellan handfat på ena sidan och toa samt dusch på den andra.
Jag är inte direkt buskablyg men nog sitter jag gärna på toa ifred.
Dåligt planlösning för tolv millioner tycker jag. IOFS kan man få bilen som man själv behagar. Undrar vad den skulle kosta med en korridor och separat toa och dusch? Fjorton?

Bilagor

• _7007210.jpg
    _7007210.jpg
    134,9 KB · Visningar: 20
  • _7007222.jpg
    _7007222.jpg
    129 KB · Visningar: 17

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Volkner Performance 12 millesbil i Kista

:oops:om man hade en sådan bil spelade det ingen roll om det var torrdass ute
det är många bilar som har toa placerade på liknande sätt tycker nog att det inte är avgörande mvh håkan

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025

Tja, ja inte vet jag men man får mycket Monaco för dom pengarna. Sorry men jag är inte särskilt imponerad???

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Tror kanske inte att barnfamiljen är den avsedda målgruppen precis? :D

Senast ändrad:
F

F.d. 2944

Guest

Paret som byggt bilen är just barnfamilj.
Om ni kollar på bilden från sovrummet finns det två stycken minimala dubbelsängar i väggen bakom dubbelsängen.

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Att man inte kan göra något snyggare för 12 MSEK är anmärkningsvärt. Varför envisas rika människor att vilja ha bordelliknande inredning? Det är kanske också det som gör dem mer exhibitionistiska lagda att vilja göra sina behov inför publik (förvånande att den inte har stora panoramafönster med maximal insyn).

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Volkner är troligen det bästa man kan köpa om man vill ha en husbil. Den går att få med vilken inredning och planlösning man vill ha och den byggs på ett riktigt busschassi från vårt svenska Volvo. Nu är det bara att vänta på jackpotten som ju säkert kommer:yes:
och sedan är det bara att beställa vilket tydligen görs hemma i köket hos byggaren.
Drömar skall man ha!!!:D Det underlättar livet i väntan på värme och sol:)

B

Byggare Bob

Guest

Att man inte kan göra något snyggare för 12 MSEK är anmärkningsvärt. Varför envisas rika människor att vilja ha bordelliknande inredning? Det är kanske också det som gör dem mer exhibitionistiska lagda att vilja göra sina behov inför publik (förvånande att den inte har stora panoramafönster med maximal insyn).
Hej Claes,
Du verkar kunnig i ämnet. Vad är det som borde ändras för att få bort det bordell-liknade intrycket??:D:D:D

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Hej Claes,
Du verkar kunnig i ämnet. Vad är det som borde ändras för att få bort det bordell-liknade intrycket??:D:D:D

Jag går uteslutande på hörsägen från bekantas bekanta. Jag tror det mest stötande är de ofantliga avställningsytorna, kan ju användas till allt möjligt, dessutom verkar alla textilier och övrig inredning vara extremt lätt att torka av:D

B

Byggare Bob

Guest

>Hej igen Claes,
jag bara skojade med dig, kunde bara inte låta bli.:wub:

F

F.d. 52943

Guest

I lumpen brukade vi säga att stämningen ska vara rå men djävlig....
Men vi har väl lämnat lumpen eller...?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

För egen del tänkte jag först instämma i övriga omdömen, men vid närmare eftertanke har jag kommit på "bättre tankar".

Man måste nog betrakta det som en dag och nattlösning. På dagen har man tillgång till vardagsrum och toa, och nattetid har man sängen och tillgång till toa. De olika delarna går ju att dela av med hjälp av dörrar vad jag kan se av bilderna.

Dörrarna i bilen är skjutdörrar en i för en i akter.
Har själv hygienutrymmet mitt i bilen, toa vänster sida, dusch på höger och en skjutdörr till framdelen som kan stängas för att kunna använda båda faciliteterna samtidigt.

Så egentligen en strålande idé i alla fall vid den storleken av bil.

Men som tur är är smaken olika för annars behövdes bara en typ av bil och alla hade samma åsikt som jag.:twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2944

Guest

Vi som gillar att sova middag då? ;-)))

Toppen