• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vllken GPS ska jag välja

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vllken GPS ska jag välja

Har inte Tomtom nån app till Ipad?? /Robban

Jo, TomTom har en app liksom Garmin (iPhone) som jag inte testat då jag anser dem något dyra i jämförelse med iGO och Sygic. Jag har försökt att jämföra iGO, Sygic, Navigon och CoPilot och det är i den ordningen som jag rankar dem. Alla har sina för- och nackdelar och som jag nämnt tidigare skulle jag vilja ta det bästa ur varje till en superapp.

Det var ett tag sedan jag använde fasta navigatorer så jag har svårt att jämföra med apparna men försäljningsstatistiken talar sitt tydliga språk.

Apple släpper snart en ny iOSversion med nya kartor och röstnavigering som blir gratis liknande Androids Google Maps men förhoppningsvis ett snäpp bättre. TomTom gör kartorna.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53837

Guest
Sv: Vllken GPS ska jag välja

Jo, TomTom har en app liksom Garmin (iPhone) som jag inte testat då jag anser dem något dyra i jämförelse med iGO och Sygic. Jag har försökt att jämföra iGO, Sygic, Navigon och CoPilot och det är i den ordningen som jag rankar dem. Alla har sina för- och nackdelar och som jag nämnt tidigare skulle jag vilja ta det bästa ur varje till en superapp.

Det var ett tag sedan jag använde fasta navigatorer så jag har svårt att jämföra med apparna men försäljningsstatistiken talar sitt tydliga språk.

Apple släpper snart en ny iOSversion med nya kartor och röstnavigering som blir gratis liknande Androids Google Maps men förhoppningsvis ett snäpp bättre. TomTom gör kartorna.


Ja du sen är de ska man köpa ipad eller android?? :confused:
Många fördelar å nackdelar på båda...
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Vllken GPS ska jag välja


Vent 3 måneder og lad os se en ny jämförelse :):)

Ny Galaxy note 10.1" er på vej med firkerne processor samt der kommer måske en 11.8" :


Court documents made public in the epic Apple v. Samsung trial that kicked off in California today reveal that Samsung is working on a tablet codenamed "P10" that would include LTE connectivity and an 11.8-inch display at 2560 x 1600 (WQXGA) resolution. With the new iPad, Apple has pushed the issue of so-called Retina displays in the tablet form factor — and it's no surprise that Samsung, one of the world's largest suppliers of LCDs and AMOLEDs — would be pushing for a screen to match in its own Galaxy line as quickly as possible. Though 11.8 inches might be on the hairy edge for tablet portability, the P10 would still qualify as a Retina-like device with a pixel density of 256 ppi.

Android har först nu her med nye version af JELLY BEAN operativ systemet, kunne gå fuldt ind med hensyn til tablets och app's dertil, och der vil komme mängder af nye tablet til Android :)

Som Knarrevik sagde med hensyn til Iphone 5 for over halvandet år siden "venter man på noget godt, venter man ikke forgäves" :)
 
Toppen