• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vitemölla

F

F.d. 3088

Guest
Vi tänkte åka till Kivik över helgen.
Hade en fråga till dom av er som är lite mera rutinerade, går det att ställa sig nedanför marknadsplatsen i Vitemölla och promenera in till Kiviks äppelmarknad?
Eller finns det något annat ställe med gångavstånd när man kommer på Fredagen.?

Mvh/Gurra

F

F.d. 1883

Guest
Sv: Vitemölla

Vi var i sommras nere vid rökeriet och ämnade köpa lite fisk samt dricka lite kylt vitvin till detta men när vi körde bort mot parkeringarna så upptäckte vi att man satt upp höjdbegränsande "infarter" till de flesta parkeringar, var man över bilhöjd kom man inte in under portalen!
Dock hörde jag av en kompis att man kunde stå på bussparkeringen som ligger på samma ställe men just då så vågade vi inte det och drog vidare till Simrishamn.
Vet inte om det är tillrådigt att stå på denna bussparkering under högtidsdagar typ Äppeldagarna då det förmodligen är mycket bussar i omlopp!
Vid Vitemölla är det nog också ganska begränsat med parkeringar skulle jag tro, möjligtvis vid badplatsen och runt omkring men.........!
Kanske de öppnar upp åkrarna precis som vid marknaden, då är det väll obegränsat med parkerings möjligheter, men om man får sova på parkeringen vet jag inte.
Antar att du får fler svar då det verkar finnas personer med mer erfarenhet än mig om detta evenemang.

jalle

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
352
Medlemskap
2025

Hej
Visst går det stå i Vitmölla och traska in till Kiviks by.Vi var där för nägon vecka sedan,provade då att åka ner till hamnen iKivik för parkering till röktfisk osv.Belv då lotsade via skyltar till en ny parkering som låg ett hundratal meter söder hamnen.Där fick vi för oss att det var ok. att övernatta.Hoppas att detta var till hjälp.

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Det finns en gratis parkering vid Kungagraven. Ägaren till gamla fruktodlingen vid skolan öppnar upp sin mark till parkering, men det brukar kosta en slant. Kom i tid eftersom dessa platser snabbt fylls igen.

Tänk även på att Äppelmarknaden har 20-årsjubileum i år.
Vädret verkar bli bra i helgen.

Välkommna till Kivik-Brösarp
Smeden

Senast ändrad:
Toppen