• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Visst har man det bra som pensionär

F

F.d. 52994

Guest
Visst har man det bra. På hösten flyr man kylan för varmare trakter. Från Piteå till Bolnuevo blir det runt 460 mil, man får se mycket. Har besökt Moseldalen i 3 dagar, åkt turbåt och besökt ett par slott, bara Bernkastel är ett måste.
Bernkastel-Kues 020.jpg
Just nu sitter jag på ett litet hotell i centrala Dijon med St Michelkyrkan som närmaste granne. Har nyss ätit en god middag på en restaurang vid Place de Liberation. Jag önskar bara att alla skulle få den här möjligheten, själv är jag glad att kunna åka så här.
Dijon 014.jpg

F

F.d. 7747

Guest
Sv: Visst har man det bra som pensionär

:yes:Håller med dig tillfullo , bättre liv än pensionärslivet kan man ju inte leva , förutsätter ju visserligen att man får vara frisk i både kroppen och knoppen .
Var ju själv i Moseldalen för några veckor sen , men sitter nu under Spaniens värmande sol och tänker så göra fram till våren .
Rulla Lugnt .

casper

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
491
Medlemskap
2027

Visst har man det bra. På hösten flyr man kylan för varmare trakter. Från Piteå till Bolnuevo blir det runt 460 mil, man får se mycket. Har besökt Moseldalen i 3 dagar, åkt turbåt och besökt ett par slott, bara Bernkastel är ett måste.
Visa bilaga 45209
Just nu sitter jag på ett litet hotell i centrala Dijon med St Michelkyrkan som närmaste granne. Har nyss ätit en god middag på en restaurang vid Place de Liberation. Jag önskar bara att alla skulle få den här möjligheten, själv är jag glad att kunna åka så här.
Visa bilaga 45208
Låter härligt. Vi är på väg söderöver ochså. Fanns det någon bra ställplats i Bernkastel?

F

F.d. 52994

Guest

Det finns en camping en bit från Stan, på Kues sidan, lite långt att gå, men om ni har cykel går det nog bra

T

tranebo3

Guest

´
Visst är det skönt att vara ledig.

Vi åkte ner igenom Tyskland den 22 aug. Var i Koblenz och var på Blomstermässa. Det var helt underbart vackert. Sen for vi neråt Mosel och hitta en ställplats i Graach alldeles i närheten av Bernkastel. Ungefär 1.5 km från stan. Cykebanor hela vägen. Rekommenderar denna plats för alla i Husbilsklubben. Där satt man alldeles vid Mosel och såg båtarna gå fram och tillbaka. Helt underbart. Kära hälsningar från Berit och Bosse

Toppen