• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Visst är religion business men...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag försökte skapa en ny tråd i ett angeläget ämne (Tänk om...) men av någon anledning så försvann det i cyberrymden. Väl vetandes att religion och politik är tabuämnen på detta forum så försökte jag mig på konststycket att bara lätt tangera dessa ämnen i texten men misslyckades skändligen. Husbil är kul, t.o.m. i min gamla plåtis men inte i arabvärlden. Trump ska besöka ett arabland för att sälja vapen för 200 miljarder US dollar. Jag tror inte att den affären blir bra för de människor som bor i trakten. 200 miljarder dollar är "ganska" mycket pengar. De borde användas till annat än militära ändamål! Vår jord har många "hål" där en sådan pengamängd skulle kunna åstadkomma något positivt i stället för det gamla vanliga: död och förintelse. Byggindustrin tycker annorlunda; Bush och grabbarna satsade rejält inför Irakkriget.

Kunskapskanalen rekommenderas, även på en lördag!

Jappe

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Visst är religion business men...

Det finns bara ett sätt att få rätsida på dagens problematik (som fortfarande heter olja) och det är att uppfinna evighetsbatterier som lagrar solenergi.

Toppen