• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"Visa första olästa"

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Hej.

"Visa första olästa" visas inte på alla trådar trots att det finns inlägg i tråden jag inte har läst. På en del trådar visas det men inte på alla. Är det någon inställning jag missat eller är det något annat ?

Mvh /Roland

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: "Visa första olästa"

Ett annat sätt för att få bättre överblick är att visa Linjär-Nyaste först som inställning i kontrollpanelen.

image.jpg

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej.

Jo, det är i och för sig en variant men den löser ju inte det ursprungliga problemet. Med ditt förslag så får man ju svaren före frågorna och det är inte det jag vill ha, jag vill kunna fortsätta att läsa en tråd där jag senast läste i den.Men tack i alla fall.

Mvh / Roland

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

I profilen er en liste ovr underforum hvor en markerer hvilke som skal være me i oläste.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej Knut.

Förklara gärna lite noggrannare är du snäll. Jag hittar inte det du säger.

Mvh / Roland

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kontrollpanel - Alterntiver og helt nederst finner du:
Välj bort forum från att visas under "Olästa inlägg" I denne listen velger du de underforum som du ikke vil følge. Endel undeforum er forhåndsvalgt i denne listen.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej Knut.

Har nu gjort som du föreslår. För att kolla så valde jag "ingen" i listan. Jag ser ingen markering på vilka ämnen som är förhandsvalda.
Dessvärre står problemet kvar, några trådar visar "Visa första olästa" andra gör det inte.

Mvh / Roland

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jeg er litt trøtt, det er sene kvelden her - leste "Olästa inlägg" i stedet for "Visa förste olästa" denne kommer endast opp i tråder hvor det er olästa inlägg. Det finnes en timeout på omlag en mnd.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Jag är fullt medveten om att det bara kommer upp om det finns olästa inlägg. Problemet är att det kommer inte alltid upp även om det finns olästa inlägg i tråden.Det finns tydligen ingen enkel lösning så jag får väl fortsätta och scrolla mig genom tråden för att hitta första olästa inlägg i de trådarna.

Mvh / Roland

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Vilken webläsare använder du och kan du ge exempel på en tråd det inte fungerar i.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej Håkan

Jag använder Google Chrome. För två minuter sedan testade jag tråden "Tyska husbilsvägar". Där fanns det inlägg som jag inte läst men "Visa första olästa" fanns inte med.

Mvh / Roland

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Kan det vara så att någon annan i familjen läser med samma inloggning på en annan dator?

Byt lösenord och testa ifall det blir annorlunda.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Har testat med nytt lösenord och hustruns dator avstängd. Fenomenet kvarstår, nu senast i tråden "nackdel med sele i husbilen?"

Mvh / Roland

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Går du via 1:a sidan eller Olästa inlägg?

Är rubriken på tråden i fet stil innan du klickar på den?

Är den det behöver du troligen tömma cachen som antagligen blivit korrupt.

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Jag går via 1:a sidan, rubriken är i fet stil. Har tömt cashen och nu verkar det fungera. Återkommer om fortsätter att strula. Tack för hjälpen!

Mvh / Roland

Toppen