ÄNTLIGEN SEMESTER...
Packat färdigt enl checklistan. Oj! Måste fixa nya recept före vi åker. Gick enkelt in på HÄLSAS sjukvårdsapp som finns på spanska/engelska/tyska, eller som jag gör, så översätter Google automatiskt till svenska. Funkar kanon och man slipper gå till Centro de Salud (vårdcentralen).
Visa bilaga 197605Visa bilaga 197604
Hämtade husbilen 1100 i kamelstallet. Ägaren hade tvättat den och kört fram den åt mig. Tack Puka
Svängde förbi Mercadona och fyllde upp matförrådet och körde förbi Disa macken och fyllde upp Autogas (LPG) i tankarna. Nästa stopp var BP Taro som har en utmärkt serviceanläggning för husbilar med tömning/fyllning/tvätt. Tankade 100 liter vatten för 2€ och passade på att fylla diesel för 0,92 €/l. Fick i 76 liter i 120 literstanken. Eftersom vi har så gott om tid till färjan så stannade vi även till på Alcampo och köpte det vi glömde på Mercadona.
Nu har vi stannat på Pepe Chiringo och softar vid havet några timmar före färjan ska gå från Agaete kl 1800. Ska bli kul! En sprojtans ny färja som levererades 15 augusti. Dom kör med superhäftiga katamaraner mellan öarna, som tar hundratals bilar. Förra gången vi åkte klockade jag farten till 38 knop i min GPSapp.
Visa bilaga 197606Visa bilaga 197607
Det tar 80 min till Teneriffa från Gran Canaria och passar lagom för en liten fika, samt att sondera första övernattningsstället. Men troligen ställer vi oss som vanligt på den kommunala GRATIS
ställplatsen i Los Christianos där det även finns tömning. Perfekt läge bredvid allt kul och finns även en strand där.
Visa bilaga 197608
Den här gången blir allt mycket enklare än för två år sedan. Nu finns ju Park4night som man hittar massor av ställen man kan stå på. För ett par år sedan fick man intervjua de canariska husbilsfolket om råd och tips. Tror vi stannar på Teneriffa några dar före vi åker över till La Gomera.
Äntligen ute med husbilen igen.