F
F.d. 9344
Guest
Jag bor i södra Sverige (Jönköping Län) men i mitt arbete förflyttar jag mig på vägar utanför detta län.
Hur upplever ni andra att just snöplogning och annat som gör vintervägarna säkrarare att färdas på sköts numera?
NCC är nu huvudentrepenör här nere men som brukligt underentrprenörer som utför arbetet.
Personligen upplever jag att just denna vinter har halkbekämpningen även på så stora vägar som E4 varit urursel.
20/3 mellan kl. 16.00-21.00 lätt snöfall till kraftig snöfall mellan Växjö-Jönköping. Vissa vägavsnitt glashala andra torra. E4 från påfart 91 (R30 och E4) fram till Torsvik var vägen glashal.
Jag såg inte en enda "plogbil" på sträckan Växjö-Jönköping-Växjö från 16.00-21.00 förrän just på E4 några kilometer söder Jönköping vid 21 tiden.
Saken är den att NCC just i Jönköping lyckats att bygga flera stora offentliga byggnader som inte klarat att hålla taken täta, de har med andra ord läckt som såll.
Kanske de är lika "bra" på halkbekämpning.
Hur upplever ni andra att just snöplogning och annat som gör vintervägarna säkrarare att färdas på sköts numera?
NCC är nu huvudentrepenör här nere men som brukligt underentrprenörer som utför arbetet.
Personligen upplever jag att just denna vinter har halkbekämpningen även på så stora vägar som E4 varit urursel.
20/3 mellan kl. 16.00-21.00 lätt snöfall till kraftig snöfall mellan Växjö-Jönköping. Vissa vägavsnitt glashala andra torra. E4 från påfart 91 (R30 och E4) fram till Torsvik var vägen glashal.
Jag såg inte en enda "plogbil" på sträckan Växjö-Jönköping-Växjö från 16.00-21.00 förrän just på E4 några kilometer söder Jönköping vid 21 tiden.
Saken är den att NCC just i Jönköping lyckats att bygga flera stora offentliga byggnader som inte klarat att hålla taken täta, de har med andra ord läckt som såll.
Kanske de är lika "bra" på halkbekämpning.