• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterväder?

Kjenyh

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2024
Hej!

Här i Lule är det fantastiskt fint väder med klarblå himmel och sol. Temperaturen är -5 och inget problem med "lappmögel". Dom har lovat fint väder hela helgen med ytterligare minus grader.

Jag tar med mig fjällan och hunden styr mot Vitå och sätter mig framför kaminen och planerar sommarens färder. När brasan brunnit ner eller upp, skär jag upp Pettersson rökta falukorv och halstrar oss 8 korvskivor. Till det äter vi "smola" med mjölk och hjortronsylt. Till den halstrade korven har vi naturligtvis Jonnys senap.

Jag får önska Er alla en trevlig helg. En helg utan Internet uppkoppling.

Kjelle

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Vinterväder?

Här i Gingri by har det fått skottas för 1:gången denna "vinter"...hela 4,7 cm har det blivit...:eek: men enligt väderapporterna får man skynda sig innan det blir slask, regn på väg....igen !

Ha det bra....

F

F.d. 2284

Guest

I Skåne bara regnar det.
Vi har fått 130 mm denna månaden,regnat typ varje dag.
Hälsningar Uno i Vollsjö

F

F.d. 4879

Guest

Låter som att Kenjyh och fjällan kommer att få rn mysig helg, det låter så när man läser det i alla fall!

Kjenyh

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2024

Hej!

Du har helt rätt Kölis. På lördagmorgon var der -22 och hela lördagen gick i perfekt vinterväder.
Söndagmorgon var lite varmare, -20, och söndagen såg ut som lördag. I dag åkte julgranen ut, fast det tog emor. Den har inte släppt ett barr sen vi tog in den dagen innan julafton. Vi har lagt ut 27 kilo solrosfrön sen mitten av november. Totalt brukar det sluta på ca 70 kilo. Nu är man tillbaka bland neonljusen och man kan meka med hojarna i garaget.

Kjenyh

PS. Jag glömde bort att jag ska ju jobba också. DS.

Toppen