F
F.d. 55521
Guest
Våren närmar sig med stormsteg och solens strålar värmer när man ställer sig mot husbilen.
Man har sagt att detta är den kallaste Mars i mannaminne, men det bryr jag mig inte om. Ljuset har återvänt och det är det som gör att jag får vårkänslor, och vill ut med Husbilen
Fredag den 15 mars kunde jag inte motstå frestelsen, utan hämtade husbilen från vinteridet. Spågubbarna på SMHI hade sagt att det skulle bli en kall natt med -20 grader, så vad kunde vara lämpligare än att ta en tur och testa vad husbilen klarar av i den kylan.
Sagt och gjort vi packade in oss och drog i väg, kvällen natten närmade sig och husbilen kändes kall. Vi hade tagit med oss det varma täcket så frysa skulle vi inte behöva göra oavsett vad som skulle hända.
När vi kröp ner i sängen var det -12 ute noll vid golvet och 14 grader i luften, lite osäker var jag hur detta skulle gå.
Jag somnade ganska snabbt, som jag brukar göra efter en hård vecka på jobbet. Natten gick bra och jag sov som en stock, på morgonen när jag vaknade hade värmen stigit till 18 grader inomhus och ute var det fortfarande -11. Det är med andra ord inga problem att vistas ute i husbilen vintertid, med en värmare höjs värmen med 20 grader om man har både el och gasol (luftburen värme) klarar man det mesta. Man ska bara värma upp bilen innan man ger sig av så att allt är varmt.
När vi drog upp rullgardinen strålade solen från en klarblå himmel. Det var dags att ge sig av mot nya mål.
Senast redigerad av en moderator: