• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertält

F

F.d. 23714

Guest
Hallå!
Jag tänkte jag skulle prova detta forum för att få råd och tips av er med erfarenheter av husbilsägande.
Det jag undrar är om det kan vara bra med vintertält om man tänker åka på skidsemester med husbilen och vad är det för speciellt med vinter tält? det går kanske lika bra med "sommartält " ? Relativt nybliven husbilsägare.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Vintertält

Vintertält är nog något som hör till husvagnar, har inte sett något för husbilar men det kanske finns. Svenska Tält har något fristående mindre tält som även passar husbilar och kan lämnas kvar när man kör iväg. Det har en vägg även mot husbilen som går att stänga helt. Dockningen sker med en kort "flapp" som man fäster över taket på husbilen. Ganska tunga och skrymmande stativ då tältet ska kunna stå för sig själv. Vi har ett sådant men har bara använt det 3 gånger på hela sommaren då det är mycket jobb att sätta upp det.
Ett vintertält för husvagnar är mycket mindre än ett vanligt förtält.
Dom har nog också ganska branta tak så inte snön kan lägga sej på tälttaket.
Kanske att dom har lite mindre fönster och kraftigare tältduk.

Toppen