Helene & Micke
HBK Medlem
kylarskydd till fiat ducato jag funderar på att köpa ett sådant .Vi hade lite problem med att få upp tempraturen när det var 10 minus .Hjälper detta?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag bytte termostaten ..men det hjälpte inte ett dugg.(har en Fiat 2,8 jdt -01)Byt termostat istället så får ni mera värme utan att riskera motorras!
Det är så som jag upplever det. Jag bytte till vintertermostat på förra husbilen, men det blev inte bra förrän wellpappskivan kom på plats. Jag brukar inte täcka hela kylaren och då fungerar det bra långt in på våren.Att det är svårt att få upp temperaturen vid kyla beror väl då på att själva motorn kyls så kraftigt att vattnet inte når upp till termostatinställningen.
Vet någon var man köpa ett kylarskydd (orginal) till Fiat 2008akylarskydd till fiat ducato jag funderar på att köpa ett sådant .Vi hade lite problem med att få upp tempraturen när det var 10 minus .Hjälper detta?
Den har jag, har inte behövt täcka nedre öppningen, enligt Fiat skall den monteras samtidigt mrd vinter hjul.
Visa bilaga 48603
Kanske finns hos Fiat handlaren även där.
Visa bilaga 48604
Leif
Hej Leifw!
Den K-gardinen du har ser vettig ut det är just där utanpå den skall sitta vad jag förstår, men dom blanka rutorna en på varje sida om Fiat emblemet
vad är det.
Vår Fiat 2010 har en skiva som täcker under hela motorn, den skyddar för kalldrag runt motorn underifrån enhel del.
Har du någon adress till att köpa en dylig gardin, för har man kunnat köpa ett "Finskt sommartäcke" från Finland som funkar hur bra som helst så borde K-gardinen funka lika bra!
Mvh.