• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterparkerad!

F

F.d. 50195

Guest
Nu är Sunlighten parkerad inomhus och avställd inför vintern, bara fem månader kvar till sommarens husbilsäventyr :)

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Vinterparkerad!

Hej! Samma här lär det bli denna veckan, har varit ute och städat ur husbilen..hoppas att denna vintern går snabbt så vi kan ge oss ut igen!
Önskar en trevlig kväll!
mvh Birgittha i Euramobilen(fd. Mac Louisen):yes:

F

F.d. 5769

Guest

Vi har också vinterparkerat oss.... , på Caravan club i Tandådalen. Så vi får njuta av vår husbil även på vintern. :) Efter fyra säsonger med husvagn i Sälen, blir det den första med husbil istället.

//Mari Creutz

F

F.d. 52943

Guest

Vi har oxå vinterparkerat idag i vårt Wirehus.
Vi ses till våren.

F

F.d. 52945

Guest

Hej!
Vi kör mot "strömmen" vi kommer att nyttja husbilen även över vintern och hopas att vi får se många kamrater på ställplatserna runt om i framförallt Skåne/Blekinge!:):)

Mvh
Pilot

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Har oxå ställt in våran har bilen på ett åkeri kostar 2000:- har lite tumme med ägaren så jag har egna nycklar har även lagt på vinterdäck så vi kan åka när vi vill i vinter. :D

F

F.d. 52945

Guest

Har oxå ställt in våran har bilen på ett åkeri kostar 2000:- har lite tumme med ägaren så jag har egna nycklar har även lagt på vinterdäck så vi kan åka när vi vill i vinter. :D

Det låter jättebra...jag kan känna "abstinens" om det går för många veckor innan man är ute med h-bilen!:D
Pilot

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Ställde undan i lördags em å glömde en vattenflaska i facket i dörren på förarsidan. Undrar om den klarar sig - dörren alltså. Carthagon står kallt!
500:- i månaden påtungefär.

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Ja nu står Matrixen på vintervila för den här säsongen,hoppas tiden går fort fram
till April då vi ses igen för trevliga turer då till en ny härlig säsong !!:spinny::mcride:

F

F.d. 2577

Guest

Nu är det slutåkt för det här året. Bilen avställd och uppallad så vattnet rinner av. Det är orginalfjädrar så den går som en spårhund. Nu skall Jula-kapellet på, i år försedd med liten "dörr" mitt för den riktiga. På så vis skall det gå att inspektera lättare. Tidigare har det bara varit en trådlös tempgivare så att det gått att se att det inte fryser, trotts el-element. In med "torrbollar" och "musskrikor" det har funkat tidigare.
Leffe

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Nu är våran husbil vinterparkerad. Hämtar ut bilen 14 april längtar dit ... ps 2500 kosta det att stå innomhus ...

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025

Samma här, bilen uppställd i en maskinhall på en bondgård. Detta är helt perfekt vi står 3 st bilar där och har tillgång på el, superbra. Detta till en kostnad av 1500 kr, kan det bli bättre?

F

F.d. 16416

Guest

Samma här...överdraget på och ny öppningen på rätt ställe,
Återtstår nu bara att vänta på våren!

Roadglider

Bilagor

• Julaöverdrag 001.jpg
    Julaöverdrag 001.jpg
    1,3 MB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55488

Guest

Har märkt att inkvarteringspriserna varierar kraftigt. Detta kan naturligtvis bero på läge, lokalernas beskaffenhet, om det finns tillgång till el osv.

Jag har hört priser från 800 kr, till 4000 kr.

Själv har vi vår bil hos en bonde i en gammal maskinhall för priset 1000 Kr. För dessa har jag fått bonden att ibland koppla till el för underhållsladdning av batterier. Fick inget kvitto. Men kan besöka bilen när jag vill.

Förra vintern hade vi husvagn inkvarterad hos annan bonde för 2000 Kr. Av honom fick man kvitto.

Det är ju också viktigt att man har fordonet hos nån man kan lita på. / Per

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Ställde undan i lördags em å glömde en vattenflaska i facket i dörren på förarsidan. Undrar om den klarar sig - dörren alltså. Carthagon står kallt!
500:- i månaden påtungefär.
---------------------------------------------
Fick veta idag när jag betalade - att lokalen inte är uppvärmd men - att det ALDRIG fryser där.
Jaha - hade ju varit bra att veta innan jag gjorde iordning HBn för vintern. :cool:

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Sjävla tänkte vi oss kanske en tur till Trosa. Nu när vädret är gott.
Det är bara och se till att gasolflaskorna är fyllda. Ibland känns det lite dumt att man inte kan fylla flaskorna på macken, även om den är halvtom! Det skulle göra livet lite enklare.

Lena & Roger

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1394
Medlemskap
2026

Skulle inte kunna vara utan vår cartago skulle längta igäl mig om vi inte kunde åka
ut med den en kall och frostig helg med ljus och lycktor både inne och ute
:dog:

Toppen