• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterolycka, snösträng?

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Vinterolycka, snösträng?

Jag hade gärna avstått från att se detta.
VARNING mycket otrevliga bilder.
ÅKE vänligen lägg in en varningstext.

H

hianders

Guest

Håller med Peo&Al - varningstext kanske är bra! Otäcka bilder!!!!

Var det inte så den otäcka bussolyckan hände utanför Uppsala för några år sedan när den kvinnliga busschauffören svängde ut i en snösträng när hon trodde att lastbilen som var parkerad i en p-ficka var närmare vägen än vad den var.

Inger/fru hianders

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Vidvir
Efter påpekande från känslig person vill jag varna andra känsliga personer för
obehagliga bilder.
Åke

DU ÅKE, jag är nog inte mer känslig än de flesta men JAG anser inte att det är lämpligt att lägga ut en sådan här film utan att man varnar vad den innehåller, sen frågasätter jag vad de överhuvudtaget har här att göra.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Hej Inger.
Jag håller naturligtvis med dej, men att inte varna för en sån film tycker jag är fel.

F

F.d. 50069

Guest

Nix, nästan 100á på att filmen är från Ryssland! Det finns en uppsjö av filmklipp på vissa sajter som visar bra mycket värre hemskheter än detta! Allt i från hur de gör upp trafiktvister med basebollträ/pistoler till MC-olyckor i färg.

Läskigt.

F

F.d. 5110

Guest

Kan nog hålla med om Ryssland.

Det verkar som att nästan varje rysk bil är utrustad med videokamera på instrumentbrädan - iaf om man söker på "russian traffic" eller liknande på YouTube....

//Lasse

F

F.d. 29925

Guest

Visst, hemska bilder, men om man bortser från de troligen tragiska följder så borde det nog ändå vara en väckarklocka för alla vinterbilister.
Det är troligen bättre att komma fram någon timme försent (pga väder) än att inte komma fram alls.

(fick faktiskt en viss obehagskänsla när jag såg filmen)

F

F.d. 17941

Guest

Håller med om varningstexten för den här filmen !
Men syftet var inte att vi ska gissa VAR filmen är från UTAN syftet var säkert EN VARNING om att detta förekommer ÄVEN i Sverige , tyvärr alltför ofta. Nu får vi hoppas att snö probiematiken är över , men då kommer vattenplaningen i stället !
LGx2

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Anders, det såg ju skojigt ut.
angående olyckan, har sett snutten förut ,men den väcker obehagliga minnen ,då jag har upplevt liknande händelse live,tror det var januari -05 på E-fyran, vid tystberga, utan att förklara händelseförloppet, kan bara nämnas att det var sagolik, tur i oturen,att endast en person miste livet, och det var även han som körde vårdslöst, det rådde glashalka pga underkylt.
mvh
KaMa1

F

F.d. 50069

Guest

Hej KaMa!

Såg att även du/ni är från den stora sjö å hamnstaden Mjölby:D. Såg även att ni bor på Gräsvägen.....Där bodde vi förut ... på nummer 7! Nu bor vi på Bockarpsvägen 10.

Anders

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023

Hej!
Tycker att Åke & Gertie varnade tillräckligt, och tycker framförallt att sådana filmer behövs. Det är väl inte så ovanligt att folk går ut i snösträngen för att köra om, men här fick vi ju se hur det kan gå.En väckarklocka mår vi nog inte dåligt av.

reviera

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Jodå Anders! alldeles riktigt "Metropolen Mjölby"... själv är jag inte hemmahörande här från början (outgrundliga äro herrens vägar ibland), men sambon är född i trakterna. ..och dom har samma namn ,min sambo och din fru:wub:
Kul, att du reflekterade över bstadsorten, vi är några stycken från mjölby registrerade på Husbilsklubben (bla. en jobbarkompis)
Och motorintresserad också!?,det är undertecknad med,fast aldrig sysslat med motorsport aktivt, men det är väl det finska blodet som förpliktar...:mcride:

som sagt vi är inne på vår sjätte säsong med husbil nu, och den tredje bilen...

den första som vi hade i två år var ett test på vad vi tyckte om detta livet( en 67-ans Mersa)!! utan turbo och fyrväxlad låda,gick INTE fort,och det behövdes nästan öronproppar...
Men vi gillade detta med husbil,och på den vägen är det,nu i påsk bär det iväg söderut.
mvh
Kai

Senast ändrad:

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023

En sådan film får nog mer än en att tänka efter innan man ger sig ut på en omkörning i halt väglag.
Filmen är otäck men den visar samtidigt vilka enorma naturkrafter vi omger oss med ute i trafiken och vad som kan hända om vi inte är riskmedvetna.
Befinner mig i trafiken oftast hela dagarna igenom och hur många tillbud som skulle kunnat sluta riktigt illa, ja ibland kan det faktiskt vara flera om dagen.
Mitt yrke är pensionerad trafiklärare.

Toppen