• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterkräksjuka

F

F.d. 52943

Guest
Nu är den här - definitivt. Calci-virus har konstaterats på hustruns arbetsplats - demensboende - Kul!

Funderar på taggtråd i dubbelsängen.....:eek:

F

F.d. 53498

Guest
Sv: Vinterkräksjuka

Tyvär också här i La Magna, Spanien.Det var värst förra veckan då många var sjuka. Kräksjuka i husbil är ingen hit. Vi klarade oss genom egen toa och noggrann handhygien, det var värre förandra spy och skita i 4 dagar--inget kul.

Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Västerbotten är en av de mest drabbade länen i Svea Rike - säjs det - undrar varför?
Har idag själv fått en släng av det - eller är det vanlig magsjuka?
Hmmmmmmmm - jag som brukar klara mig. :)

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Hela vitpepparkorn hjälper! Vi använder det i skolan där jag jobbar, vid minsta misstanke på vinterkräksjuka eller magsjuka skall man svälja ca 10-15 hela vitpepparkorn. Detta skall alltså användas preventivt (om man umgås eller befinner sig i närheten av magsjuka människor) inte om man själv redan blivit drabbad. Plus "överdrivet" god handhygien såklart
MVH Lana

F

F.d. 10180

Guest

Hej PatriS!
Jag Kommer i från Byske jag håller med dig västerbotningar råkar värst ut har försökt att förmå att äta C-vitaminer (na huvaligen de kan man int äta de korts myrse peningar)
636 Babel

Toppen