• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterdäck

F

F.d. 50240

Guest
Ska dra ner till spanien snart. Är det någon ide' att sätta på vinterdäck. Vi beräknar komma tillbaks i mitten december. Det blir en korttur.

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Vinterdäck

Eftersom du åker genom Tyskland så förmodar jag att du är medveten om deras dubbdäcksförbud.

Bennie

F

F.d. 50240

Guest

Jawohl Bennie. Kör dubbfria. Man vet ju aldrig när kommer hemåt i dec hur vädret ser ut så det kanske är dumt att chansa.

4

4 JO

Guest

Själv lämnade jag Sverige i början på oktober för resa i Italien och Frankrike innan jag ska vara hemma i Sundsvall igen i början/mitten på december.
Monterade på vinterdäcken innan avfärd och det känns ju väldigt onödigt här nere men jag vet ju hur det är när jag kommer norrut igen.

Bästa lösningen hade kanske varit att ha vinterdäcken liggandes i Malmö eller så, men den platsen hade jag inte över i bilen när jag åkte.

Toppen