• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vintercamping i blekinge/österlen

inger/bertil

FD HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Hej
Jag vet, risken att bli utbuad är överhängande.
Bäst vore om någon mer erfaren husbilsåkare hade försökt ge sig på detta.
Man behöver inte ta sig norr om Dalälven för att testa om HB :n fungerar att bo i på vintern.
Vi har lite erfarenhet från Jämtland( 14 år). Samt att jag försökt ta mig fram på Österlen under ett antal vintrar. Har man inte kört väg nr 9 i full snöstorm är det svårt att förstå.
Bra ställe att testa bilen.
Förutsättningar: Östlig kuling.
Smyge( om man lyckas ta sig dit)
Tostegerga hamn( parkera frittt mot havet.) tänk på att el inte är för uppvärmning.
Torsö 10 A
Nogesund 10A
Vill man träffa goa vinerkammpare, åk till Bromölla camping.
Tänk på att parkera bilen med kyl/frys mot läsidan. Även om lågan inte blåser ut, så får man avgaserna in i bilen.
Om er bil klarar en " bresida" i 0-5C, i östlig kuling. Då kan ni åka norr om Dalälven och ha det
varmt och gott.
OBS, gäller endast oss reservdanskar
Ha det gottt
Bertil

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025
Sv: vintercamping i blekinge/österlen

Ska hämta en husbil i Lund om en vecka och är faktiskt lite orolig över att ett skånskt - blekinskt vinteroväder ska dra in. Då brukar det vara bandvagnar och utegångsförbud på gång. Inga stora skogar som håller snöflykten stången - vägar som inte ens syns.
Nu ska det troligtvis inte bli minusgrader i alla fall. Vi tänkte ta vägen tvärs genom skåne och sedan längs östkusten norrut. Troligtvis övernattning i Bergkvara.
Ska komma ihåg att inte parkera med kylen i lovart

Toppen