inger/bertil
FD HBK Medlem
Hej
Jag vet, risken att bli utbuad är överhängande.
Bäst vore om någon mer erfaren husbilsåkare hade försökt ge sig på detta.
Man behöver inte ta sig norr om Dalälven för att testa om HB :n fungerar att bo i på vintern.
Vi har lite erfarenhet från Jämtland( 14 år). Samt att jag försökt ta mig fram på Österlen under ett antal vintrar. Har man inte kört väg nr 9 i full snöstorm är det svårt att förstå.
Bra ställe att testa bilen.
Förutsättningar: Östlig kuling.
Smyge( om man lyckas ta sig dit)
Tostegerga hamn( parkera frittt mot havet.) tänk på att el inte är för uppvärmning.
Torsö 10 A
Nogesund 10A
Vill man träffa goa vinerkammpare, åk till Bromölla camping.
Tänk på att parkera bilen med kyl/frys mot läsidan. Även om lågan inte blåser ut, så får man avgaserna in i bilen.
Om er bil klarar en " bresida" i 0-5C, i östlig kuling. Då kan ni åka norr om Dalälven och ha det
varmt och gott.
OBS, gäller endast oss reservdanskar
Ha det gottt
Bertil
Jag vet, risken att bli utbuad är överhängande.
Bäst vore om någon mer erfaren husbilsåkare hade försökt ge sig på detta.
Man behöver inte ta sig norr om Dalälven för att testa om HB :n fungerar att bo i på vintern.
Vi har lite erfarenhet från Jämtland( 14 år). Samt att jag försökt ta mig fram på Österlen under ett antal vintrar. Har man inte kört väg nr 9 i full snöstorm är det svårt att förstå.
Bra ställe att testa bilen.
Förutsättningar: Östlig kuling.
Smyge( om man lyckas ta sig dit)
Tostegerga hamn( parkera frittt mot havet.) tänk på att el inte är för uppvärmning.
Torsö 10 A
Nogesund 10A
Vill man träffa goa vinerkammpare, åk till Bromölla camping.
Tänk på att parkera bilen med kyl/frys mot läsidan. Även om lågan inte blåser ut, så får man avgaserna in i bilen.
Om er bil klarar en " bresida" i 0-5C, i östlig kuling. Då kan ni åka norr om Dalälven och ha det
varmt och gott.
OBS, gäller endast oss reservdanskar
Ha det gottt
Bertil