• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterbil

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Eftersom ämnet nu på nytt är på tapeten (se denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t76427-2/#post615695)

Just nu finns ett par stycken Phoenix Midi till salu på mobile.de Phoenix Midi 7400 RSL 4x4 Mercedes Rundsitzgruppe als Alkoven in Frankfurt Oder

Phoenix är rejäla byggen och med inkopplingsbar 4WD och lågväxlar så torde man inte riskera att fastna i fjällterrängen. Byggen av motsvarande typ går finna hos Bocklet och även hos Woelcke och Bimobil.

Tyvärr ligger nypriset på dessa bilar en bit utom räckhåll för en pensionär som vill leva skuldfri. Någorlunda fullutrustade torde priserna hamna runt 160´euro före påslag av den svenska momsen med ytterligare 6%.
Jag väntar med intresse på när den första begagnade Phoenix Midi (med vattenburen värme och med isolerad mellanvägg till förarhuset) dyker upp på marknaden.

aake
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vinterbil

Fin bil du hittat AAke. Den skulle nog till och med duga som sommarbil här nere på Bästkusten.:) Tyvärr litet dyr:(
 
Toppen