• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterbad

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej
Sesongens första vakbad (stor vak det fanns bara is 5 m från straden) Hur är det med Er andra HBK are vinterbadar Ni
Ha de paffw

F

F.d. 55287

Guest
Sv: Vinterbad

Brrrrr
Nej, för kallt,
men gärna en äkta finsk sauna, som det var länge sedan man besökte.
Men min syster i Borgå brukar hoppa i isvakar med förtjusning.

Leena;)

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Leena inte är det för kallt, ju kallare det är i luften destu varmare känns det i vattnet. Tänk -20 grader i luften + 2 grader i vattnet varmt o skönt pröva :)
H. paffw

F

F.d. 55287

Guest

:eek: Är en riktig fegis, så jag håller mig till saunan o Medelhavet.
Vääärme ska dé va.:D

Leena:cool:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Ni kan ju inte vara riktig friska på någon fläck
Nä 20gr i vattnet är ju ok. Men vi var ju i Nord Norge i sommar där var det som bäst 14gr i vattnet så man vänjer sig ju.:music-icon:
Var rädda om er och se till att ni kan få hjälp upp ur vaken.
Höst hälsning från Drutten och Druttan
Men Pärlan står nu inpackad på tomten och sover sinn vintersömn.:wideeyed:

Senast ändrad:

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Tog oss ettpar dopp i Lysekilsskärgård igår 8º i vattnet, först låg vi i i 43 min. <sedan var det fikadags, efter det doppade vi oss igen i 50 min.
skönt.

F

F.d. 1370

Guest

Pentti, Pentti varför straffa kroppen med att bada i en isvak i 50 min??? - Kroppen skall belönas och inte straffas! - Ett första tillfälle inför vintern ges till helgen - Mårten gås!

Tänk dig den ljuva tanken att få inmundiga en simmig mustig svartsoppa, följd av en knaperstekt gås, översköljd med härlig fetskimrande sås, med vågor av kokta äpplehalvor, gelé. brysselkål m.m. Och därtill en liten skvalpande klar en.., eller två...eller flera!

Därefter en "smulbagad äpplekaga" dränkt i den lenaste vaniljsås! Och till kaffet en kluckande liten konjagare!

Det kallar jag vinterbad - eller vinterblot som våra anfäder kallade det! - Och snart är det också tid att dyka huvudstupa i julbordets alla hälsobefrämjande delikatesser, inte minst dopp i grytan........!!!

Visst, jag håller med. Gärna vinterbad, men på mitt sätt!!

PS. Vi tjuvstartade i helgen som gick med en liten kär anka, så vi har något att bottna med!

Hälsningar
Nils

Va..? Jo, jag bor i Skåne....

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Hej
Sesongens första vakbad (stor vak det fanns bara is 5 m från straden) Hur är det med Er andra HBK are vinterbadar Ni
Ha de paffw
Har aldrig hänt att jag vinterbadat. Det kallaste badet för mig var nog i en jokk i Sarek för ett antal år sedan.
Ha det bäst!
Hälsningar

Ingrid o Sven

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
1482
Medlemskap
2025

Vi bastar och badar i sjön vid vår stuga hela året. Då stugan ligger på en Ö och båten är upptagen har vi p g a isbrist ej tagit oss dit ännu för säsongens första vinterbad.

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Torrdräkt, tjock underställ, torrhandskar och andra tillbehör som hör till aparatdykning.
Annars är det minst 20º som gäller i vattnet innan man vågar sig i. :D
Då kann ni simma lugnt, tills det blir frysrisk i regulatorn. Men det dröjer nog på västkusten:wink:
bosse b

Toppen