• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vinter

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: vinter

Vintern är en sorglig årstid, kallt å jävligt, fy fan.

Som jag sa till eleverna i musikskolan.......!

När jag hörde någon svära...
Ni skall ge f-n i att svära så in i h....te, det är fult som f....n.:twitcy:

Det gick hem!

Men jag tycker som du!!!

Vintern är vacker med snö och is..... på vykort!

Ha det gott!

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Vinter e bra - kunde bara vart lite kortare. Gillar 4 årstider.
Curlingbanorna är öppna.
Å de e myggfritt.
:) :) :)

F

F.d. 55306

Guest

Hej.

Vi lever ju i ett nordligt land och ska vi inte flytta till sydliga breddgrader så är nog det bästa man kan göra att stoiskt härda ut. Och visst finns det väl mycket som kompenserar en bister vinter? Tänk bara på en dag med solgnistrande snö, 10 minusgrader, kristallklar luft och en härlig promenad i naturen. Nåt sånt får man uppleva bara på våra breddgrader! Eller att komma hem efter en kylslagen utevistelse, få tända ljus i skumrasket, sätta fart på en brasa för den yttre upptiningen och hälla upp en god Wisky för den inre. Det är väl ändå en höjdare?

Ibland undrar jag hur nykomna flyktningar från heta länder upplever sin första vinter här. Måste väl kännas ganska skrämmande för dem.

I år verkar det att kunna bli en lång vinter. Här hos oss smög den väl igång så smått i mitten av november, så den kan ju faktiskt bli 4 - 5 månader lång. Men man har ju ändå vårens första utflykter med husbilen att se fram emot! Härligt!

Hälsningar från S-E i E-tuna

Toppen