• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinter eller sommarkläder?

F

F.d. 53193

Guest
:yes::yes:Hur är vädret i Alicante dec- april. Behövs det både vinter och sommarkläder? Packar för avfärd men ser på väderkartan att det är kylslaget. Vill inte frysa så vad behövs?

F

Flow

Guest
Sv: Vinter eller sommarkläder?

Jag är också intresserad av att veta svaret.

F

F.d. 53078

Guest

Naturligtvis vinterkläder, men inte svenska..

Denna vinter kan jämnföras med Svensk vár eller höst. Alldrig minusgrader. Nattemperaturen kan sjunka till Ca 7ºC och dagstemperaturen kan ligga upp till över 20º. Vad som gäller är lángarmat och en normal jacka. Det kan regna och blása kraftigt och luftfuktigheten är hög.

Ni bor ju i Sverige och har tjockare blod sá ni har vana vid kallare väder.

Själv skall vi hela familjen til Sverige i Jul och det första vi máste göra är att köpa varma kläder. säkert en resa till Ullred.

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Långärmad tröja och en vindjacka använder vi. Just nu kalla morrnar& blåsigt.
Tidiga morgonpromenader kan det även behövas ett par tunnare vantar.
Gun

F

Flow

Guest

Hej
Långärmad tröja och en vindjacka använder vi. Just nu kalla morrnar& blåsigt.
Tidiga morgonpromenader kan det även behövas ett par tunnare vantar.
Gun

Har ni någon temperaturuppgift - jag menar vi har +5 och det är inte många som bär vantar.

F

F.d. 55521

Guest

Inte behöver man särskilda vinterkläder, det kan behövas om man ska ut i extrema vinterförhållanden.
Det viktigaste när man klär sig mot kyla är att ha lager på lager. Ytterst en skaljacka som klarar regn, den kan behövas var man än är, även på sommaren.
Under skaljacka en tjockare eller tunnare tröja beroende på väder, man kan även ha flera tunna lager under för att öka värmen.
Ofta har man med sig flera ombyten i Husbilen och de går ofta att ha utan på varandra.

F

F.d. 53078

Guest

Inte behöver man särskilda vinterkläder, det kan behövas om man ska ut i extrema vinterförhållanden.
Det viktigaste när man klär sig mot kyla är att ha lager på lager. Ytterst en skaljacka som klarar regn, den kan behövas var man än är, även på sommaren.
Under skaljacka en tjockare eller tunnare tröja beroende på väder, man kan även ha flera tunna lager under för att öka värmen.
Ofta har man med sig flera ombyten i Husbilen och de går ofta att ha utan på varandra.
Pá Sommaren kan jag garantera att det inte behövs nágon jacka, nätter strax under 30º. Min jacka letade jag upp i gár och temperaturen har nu blivit vinter och sjunkit till 13º natten.
Sök pá temperatura actual Alicante sá talar google om den aktuella temperaturen den kommande dagen.
https://www.google.es/search?num=10...8.0....0...1c.1.31.serp..0.8.1222.tbQiJh-iWaM

F

F.d. 25559

Guest

Är nere nu i Torrevieja. Vi har haft 4 grader på morgonen ibland. Blåsigt och 15-16 på dagen. Vindtäta kläder och varma.

Toppen