• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinproblem

F

F.d. 52943

Guest
Har här hyllat Leth och deras Combo & Riesling/Gruner Veltliner . Den har blivit väldigt populär. Tyvärr verkar dom ha dragit ner på ambitionsnivån i takt med ökande försäljning.
De senaste flaskorna kändes "ofärdiga". Börjar bli spritsigt, som om det inte var utjäst.
Det verkar som om girigheten tagit över kvalitetstänkandet. Levererat mera till systembolaget än man kunnat producera med bibehållen kvalitet?
Synd!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Vinproblem

... eller byt producenten. Det finns mer att välja på vilket är det fina med våra smaklökar, plånbok & det enorma utbudet! Själv kör jag med Ripasso med en och annan Amarone till en god måltid (så klart : )

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

... eller gör som när vi trädde in på "Kupferpfanne" i Sölden på vår årliga vinprovningsresa på vintern (vi åkte lite skidor också) och möttes av vinkyparens "Gumpoldskirchner I presume?", nämligen resignerade och accepterade Gumpoldskirchnern och det var innan österrikarna började bättra på sina viner med glykol! (Tror...hoppas jag!)

Jappe

F

F.d. 52943

Guest

Visst, jag älskar Amarone och dricker Ripasso och/eller systemets storsäljande Appasimento, till vardags. Priserna hämmar det omvända.
Nu handlade det om vita "pratviner".
Får leta i Rieslinghyllan. Det finns några torra Alsace Rieslingar (bla.a. från Biechler, som verkar lovande.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Tack för tips Roland : ) Man ska ta vara på smaklökarnas gunst så länge dom finns, sen spelar det ingen roll längre... he, he...

Toppen