• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinkelslipsexpert önskas vad är skillnaden på dessa

HansErik

HBK Medlem
Inlägg
765
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Vad är skillnaden på dessa två vinkelslipa kolla bilden det är en enorm prisskillnad men de har samma varvtal och samma storlek på skivan?

Tack på förhand
 

Bilagor

  • Screenshot_20240904_120312_Chrome.jpg
    Screenshot_20240904_120312_Chrome.jpg
    419,7 KB · Visningar: 242

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.844
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Svårt att se vad som som skiljer och även kanske motiverar prisskillnaden utan att se en detaljerad spec på dem. Kan vara en ny/gammal modell i samma serie bara.
Ryobis modeller och modellbeteckningar är en riktig djungel.
 

rich710

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34741
Medlemskap
2025
Ryobi RAG18X-0 One+ HP är en batteridriven vinkelslip för 125 mm-skivor. Den är extra kraftfull och har ett vridmoment som är 15 procent högre än Ryobis övriga vinkelslipar. RAG18X-0 kapar, slipar och polerar i sten, metall, betong och kakel utan ansträngning.

Extra power med en borstlös motor
Ryobi RAG18X-0 har en specialdesignad motor som roterar snabbare och ger mer kraft. Den avancerade styrelektroniken maximerar driftstiden och förlänger hållbarheten på vinkelslipen.

Arbeta säkrare med anti-kickback
Den elektroniska anti-kickbacken stänger automatiskt av verktyget om det fastnar, vilket förhindrar kast och olyckor.
 

HansErik

HBK Medlem
Inlägg
765
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Tack Jag har fem amperes det stora batteriet.
Jag har en Makita vinkelslip men säkringarna går ju när jag kör den numera så jag vill ha en batteridriven. Jag har läst recensionerna Jag ser de klagar på båda två att de är svaga. De har ju samma varvtal typ och det står ingenting om watt eller effekt så det verkar vara samma motor i de båda
 

HansErik

HBK Medlem
Inlägg
765
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Samma motor? Nej knappast.. men kanske lika starka. Fast förmodligen får du bättre effekt med 230 volt....i största allmänhet. Måste du ha batteridriven?
Jag hade en 1500wat pure sin inverter tidigare som gick sönder där kunde jag köra Makita 230 volt vinkelslip. Nu köpte jag faktiskt en dubbelt så dyr inverter och 2000 watt Men när jag startar Makitan så stänger den av direkt. Det har väl att göra med vinkelslipens startström eller någonting som är för hög.
 
Toppen