• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinkel på dashbordkamera?

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Jeg driver og tester ut et par ulike vinkler på dashcamen min. Det er jo morsomt å kunne lage flotte timelaps-videoer av fine turer, men samtidig kan opptakene være viktige bevis i tilfelle noe skulle skje.

Dashcam-festet lar meg montere kameraet i ulike vinkler, og jeg har testet opptak med kameraet montert både vannrett og vinklet ett trinn nedover.

Vannrett montering syns jeg ser best ut rent visuelt, men det kan bli litt mye himmel. Vinklet ett trinn nedover blir det mindre himmel, og jeg har full oversikt rett foran bilen, men det blir da gjenskinn fra dashbordet i frontruten.

Hva tenker dere?

Bilagor

• dashcam-bobil-test02.JPG
    dashcam-bobil-test02.JPG
    379,9 KB · Visningar: 43
  • dashcam-bobil-test01.JPG
    dashcam-bobil-test01.JPG
    341,3 KB · Visningar: 44

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Det där med att slippa en massa himmel och mark är ju viktigt när man tar foton på Ställplatser mm så att man tar liggande bilder (landskapsläge). Tar man stående bilder (porträttläge) får man ju onödigt mycket himmel, det är bättre att få med bredden i brädden i bilden.

Toppen