• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinka?

F

F.d. 55347

Guest
Trevligt när mötande vinkar oss HB-ar emellan men hur gör ni när ni kommer bakifrån och kör om nägon HB-kompis? Tutar i så fall vilken signal?:yes:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Vinka?

Jag tutar och huttar med näven åt sniglarna ;) nä men det är ju inte många gånger man gör omkörningar men det verkar som vinkningarna har minskat rejält under dom 7 åren vi haft husbil eller så ser dom att det är jag som kommer :).

Senast ändrad:
F

F.d. 52920

Guest

Vinkar på alla mötande husbilar ( i Finland hälsar / vinkar vi även på alla husvagnsekipage )

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4927

Guest

Sen vi blev med plåtis vinkar inte en j-vel. Antingen förväxlas vi med firmabilar eller så är vi "husbilsvärldens parias".;);)

Lasse

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

det är klart man vinkar när man möter varandra, men det kan vara snålt med vikning till baka, men jag tycker det är ok man möter alltig någon ny husbil som vinkar tillbaka det, svåra är när man sitter i personbilen o vinkar, o tror man sitter i husbilen men det bjur jag på mvh håkan o britt
:twitcy::wub:

B

brittsan

Guest

Klart att vi vinkar. Vi har ju ett gemensamt intresse. Precis som vi gör då vi åker mc. :mcride:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Vi vinkar också till alla husbilar som vi möter, tycker det är en kul grej.//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag körde vägen om Lüneburg på vår resa i april. Där fanns ett tiotal husbilar parkerade längs vägen och där förekom ett ihärdigt vinkande. Mest på långtradare som passerade. Husbilarna var dekorerade med stora röda hjärtan. Kanske något att ta efter?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

knarrevik;

Menar du vinkandet eller hjärtat? :twitcy:

F

F.d. 3783

Guest

Husbilar med röda hjärtan är prostituerade som håller o väntar på kunder, ofta förekommande i tyskland. ej att rekommdera turister åka runt med.:twitcy:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tyckte att dom var väldigt insmickrande och hade väl korta kjolar.:D

J

Jimbo

Guest

Ha ha ha =)

Visst fanns det en tråd tidigare med en bild på just en sån husbil med hjärta på?

Vinka är trevligt.....Funderar att sätta en stegräknare på armen i sommar när vi ska söder ut. Blev ett fasligt vinkande ifjol. Tur att barnen turades om att sitta fram så att vi inte missade någon =)

Toppen