• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinka till mötande.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Vinka till mötande.

När jag och Runar är ute och åker och Runar kör så hälsar han alltid. Vi har dock noterat att italienare aldrig hälsar tillbaka ( när vi var i Italien )

Tyvärr måste jag erkänna att jag inte hälsar alltid när jag kör men det är inte av illvilja utan beror mer på att jag oftast försöker koncentrera mig på körningen då jag inte är en van chaufför. Ibland kör jag husbilen utan Runar och då krävs ännu mer koncentration. Fem ton och 8.80m husbil. Givetvis tycker jag att man bör kunna kosta på sig en liten vink till alla likasinnade därute. Ber om ursäkt i förväg om jag skulle missa någon.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Varför ska jag vinka/hälsa på en mötande husbil ...... ?
Att vi råkar ha samma transportredskap för att förflytta oss innebär väl inte att jag har något annat gemensamt med en mötande husbil ?
Om jag har en Volvo ska jag då hälsa på alla andra som kör Volvo ..... ? - fy vad tröttsamt :spinny:

De flesta som åker motorcykel hälsar - Jag tycker det är trevligt när folk hälsar på varandra. Sen är ju den armen uppvärmd till kvällens övningar.

Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Verkligen kul att så många engagerar sej i saken att hälsa!
Vilken kick det är när jag eller vi hälsar & mötande viftar som aldrig för.
Men samtidigt när man viftar på någon som fullständigt skiter i att svara, då ligger noll 8:tor risigt till i kommentarena!!!!!!!!!!
Man kan tänka sej att dom som sätter näsan i vädret, den dagen dom behöver hjälp då duger man helt plötsligt om det så bara gäller att "knuffa" dom från leran!!
Mvh.

rivalen52

HBK Medlem
Kommun
Västervik
HBK-Nr
11338
Medlemskap
2025

Hej på Er!

Det är klart att vi ska vinka/ hälsa.
Man blir glad av att vara en hälsande medtrafikant.

MVH Åsa och Lars. :)

G

GunDogs

Guest

Verkligen kul att så många engagerar sej i saken att hälsa!
Vilken kick det är när jag eller vi hälsar & mötande viftar som aldrig för.

Ja och så mycket trevligare det hade varit om ni själva hade hälsat, vilket ni
INTE gjorde i somras när vi stod bredvid varandra på en ställplats. :(

Istället skrev du här och kritiserade oss och våra hundar. Inte så föredömligt precis.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej nu när en ("------") person försöker vända på kuttingen i denna tråd!
Så nu undrar jag ni som vet bäst, vem hälsar först vid ett uppehälle om det så är ställplats , P-plats eller annan uppställnings plats då man stannat? märk väl
vill man vara alena då är saken given men för ren hövlighets skull, den som kommer först eller sist?
& svara inte med att våra hundar vill så hjärna hälsa, tänk på dom som är alergiska!!!!!!!
Mvh.

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Varför ska jag vinka/hälsa på en mötande husbil ...... ?
Att vi råkar ha samma transportredskap för att förflytta oss innebär väl inte att jag har något annat gemensamt med en mötande husbil ?
Om jag har en Volvo ska jag då hälsa på alla andra som kör Volvo ..... ? - fy vad tröttsamt :spinny:
Detta är ju absolut inget större problem som behöver diskuteras så väldigt mycket!
Det är så enkelt och självklart!
Du gör naturligtvis som Du vill!
Jag vill bara delge Dig hur jag fungerar.
Jag själv hälsar på alla husbilsvänner.
Möter jag Dig så är det mycket troligt att jag hälsar
och skulle Du tycka att det blir tröttsamt för armen och/eller handen så ska Du naturligtvis inte hälsa. Då förstår jag ju att Du p.g.a av nå't problem eller annan anledning inte hälsar och då hälsar ju naturligtvis på nästa husbil jag möter och finns det "kraft" i hand och arm så hälsar denne troligtvis tillbaka!
Och så får det fortsätta!

Med hälsning från en Vänlig, Positiv, Go å Gla Värmlänning!

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Förra söndagen när vi köpte vår husbil i Karlstad och hade ca 28 mil hem så var det inte roligt att säta sig bakom ratten, men hur glad blev inte jag när jag upptäckte att alla HB hälsade på mig, det tycker jag är riktigt kul och artigt ,, fortsätt hälsa , jag kommer hälsa på alla hb i sommmar. Våran första HB sommar!

H

hianders

Guest

Självklart vinkar vi till alla hb vi möter!! Trevligt och extra vink blir det om man hinner se att det är en HBK!

Lite pinsamt kan det vara om man är p g att vinka till ex vis en varubil eller hästtransport, har faktiskt hänt! Även när vi åker pb händer det att handen är på väg upp :) Men bättre en gång för mycket än inte alls.

Sköt om er och fortsätt vinka!

fru hianders/Inger

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026

Kan bara instämma med Lasseboy.

Vi köpte vår första husbil i september och när jag skulle köra 50 mil hem så var det med ett brett leende på läpparna som jag hälsade tillbaka på alla trevliga husbils människor som vinkade till mig.

Det kändes som att man nu fick äran att vara en del av en stor härlig familj. :spinny:

Toppen