• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vingligt

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Är det någon mer än jag som tycker att det är lite vingligt på broar o dyl? Kör Hymer Sving med alkov över hytten. Jörgen tycker jag är lite barnslig. När vi körde Höga kusten bron så tyckte jag att bilen for "som en vante".
Fasar för Ölandsbron.
Mvh Lena Sunesson

A

Argos9595

Guest
Sv: vingligt

:)Hej. Du kanske har lastat lite tunga grejer för högt så tyngdpunkten blir för hög? Bara en tanke.

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Lufttrycket i däcken påverkar ganska mycke. högre tryck stadigare bil. Lågt tryck bak påverkar mer än fram.
Bosse B

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej, när jag körde över Öresundsbron i sommras med våran "gamla" bil med alkov så blåste det fruktansvärt , då var det vingligt ordentligt. Men när vi körde tillbaka några dagar sedan så var det "kolungt" då gick det som på räls. Nu har vi en bil utan alkov och vist är det skillnad på modellerna. Mvh

F

F.d. 55293

Guest

Tack för tips o svar. vi får vingla på lite.
Mvh Sunesson

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025

På tal om vingligt
I midsomras så blev vi stoppade av en polis som hade fått ett samtal om att det var en husbil som vinglade på vägen
Det var Marita som körde och vår bil är 3.10 hög ,det blåste ganska så rejält och det är ett ganska så stort vindfång i bilen.
Marita fick dock blåsa i ballongen som dock inte gav något utslag.

Hälsningar

Marita och Roffe

Senast ändrad:
Toppen