• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindskydd

larkan

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1177
Medlemskap
2024
Hej!
Tänker skaffa ett vindskydd. Har sökt, men tycker att de är för tunga. Isabella väger dryga 7 kg, det är för mycke. Är det någon som vet något som väger mindre.

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vindskydd

Hej!
Tänker skaffa ett vindskydd. Har sökt, men tycker att de är för tunga. Isabella väger dryga 7 kg, det är för mycke. Är det någon som vet något som väger mindre.
Vad menar Du med Vindskydd.?

F

F.d. 164

Guest

Hej iarkan vi har köpt ett isabella men en snik versjon som vi tyckte var helt ok det är gjort av takväv till förtält så kvaliten verkar helt bra jag vet inte vad det väger men jag tror inte att det väger 7 kg
fast det är lämpligt att vara vaksam på vilken kvalite just det exet du har i handen har
för där kunde vara stor skillnad

Mvh JörgenVisa bilaga 7033

Senast redigerad av en moderator:

larkan

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1177
Medlemskap
2024

Hej Monica Kurt!
Jag avser ett skydd i textil dryga metern högt och ca. 4 meter långt för att kunna få lä utanför bilen.
Mvh Larkan

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Har du kollat Husvagnssvenssons katalog? Där finns ett billigt alternativt, 5 meter långt och troligen inte så tungt.

/Per

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024

Vi köpte vårt vindskydd från Svenska Tält. Randigt med spröjsade fönster i den övre delen. Det var några år sedan och kostade då ca 2000 kr. Är fortfarande lika fint - god kvalitet.

Marie

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Vi köpte detta lite enklare på Fritz Berger i Tyskland. Kostade 12,99 Euro