• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Vindrutetorkare

Boggie

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
40974
Medlemskap
2024
Hej . Någon som vet varför vindrutetorkarna går en gång när jag vrider på tändningen ( kabe helintregerad 810 år 2016 ) ? Torkarna är ju avstängda // mvh Kenneth
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.518
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Problemet med vindrutetorkare verkar vara i många helintegerade HB ..vi har hymer och det åter kom flera olika fel. Jag beställde från Tyskland en torkar motor som är speciellt anpassat till fiats elsystemet för helintgrerade HB ..jag rev ut alla extra relä och kabel ….efter det har jag inte haft några tendens till problem
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.518
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

pekke

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Är nog inte så konstigt att det händer när de ersätter orginal torkarmotor med annan typ, när man slår på tändningen i ett modernt fordon så skickar datorn ut diverse kontrollsignaler i elsystemet och ersättningsmotorn får då för sig att slå ett slag, orginalmotor skickar nog en OK-signal tillbaka utan att starta.
 

Boggie

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
40974
Medlemskap
2024
Förmodligen har du rätt i frågan, jag har löst det lite provisoriskt med en knapp i kupén som jag drog jordkabeln från torkarmotorn till. Men har tänkt löst det proffsigt som det ska vara // Kenneth
 
Toppen