Globetrotter
HBK Medlem
Jag var och tittade till hb:n.
Ser mig lite omkring och konstaterar att så här såg det inte ut när vi köpte den.
Genom åren har det lagts till och förbättrats lite här och var. Visserligen så hade den redan "rätt" utrustning med ac och larm mm.
Men redan andra året kom Villhöver på besök.
Jag sitter sedan på kvällen och tänker att- nu skall sanningen fram.
Hur många gånger har man inte gjort överslagsräkning på vad som monterats in? Men man vet inte säkert vad det kostat, lite som en bekväm säkerhet att vila tillbaka på.
Typ, "aja man ska ju unna sig något också".
Men det besvarar ju inte frågan, egentligen.
Så därför gjorde jag slag i saken och satte mig och gjorde en förteckning i Excel över all extrautrustning som det kompletterats med genom åren.
Gör inte det, nu vet jag.
Man får se det som en gemensam hobby komb. med en lyx man råd att unna sig.
Men var går gränsen för vad det är värt?
Vad tycker ni?
Ser mig lite omkring och konstaterar att så här såg det inte ut när vi köpte den.
Genom åren har det lagts till och förbättrats lite här och var. Visserligen så hade den redan "rätt" utrustning med ac och larm mm.
Men redan andra året kom Villhöver på besök.
Jag sitter sedan på kvällen och tänker att- nu skall sanningen fram.
Hur många gånger har man inte gjort överslagsräkning på vad som monterats in? Men man vet inte säkert vad det kostat, lite som en bekväm säkerhet att vila tillbaka på.
Typ, "aja man ska ju unna sig något också".
Men det besvarar ju inte frågan, egentligen.
Så därför gjorde jag slag i saken och satte mig och gjorde en förteckning i Excel över all extrautrustning som det kompletterats med genom åren.
Gör inte det, nu vet jag.
Man får se det som en gemensam hobby komb. med en lyx man råd att unna sig.
Men var går gränsen för vad det är värt?
Vad tycker ni?